Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-04-05 06:58

Hej NG!

Jeg har et irriterende lille problem!
Hvordan hulen får jeg IE til at starte i maksimeret tilstand, - hver gang??
Jeg synes jeg har tjeket alle indstillinger, men har jo nok overset et eller
andet...

Carsten Nielsen

Fra : Torben

Dato : 26-04-05 07:18

"Carsten Nielsen" <carsten77@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang??
> Jeg synes jeg har tjeket alle indstillinger, men har jo nok overset et

prøv at trække vinduet ud ,så skulle det gerne blive der.
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-05 13:33

Hej Carsten Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Jeg har et irriterende lille problem!
> Hvordan hulen får jeg IE til at starte i maksimeret tilstand, -
> hver gang?

Det afhænger lidt af, hvad du mener med maksimeret. Netop IE er lidt
speciel, da man jo man maksimere selve 'kiggevinduet' (F11).

Men hvis du blot mener, at programmet som sådan skal fylde skærmen ud
(altså som når man klikker på maksimerknappen i øverste højre hjørne),
burde den gøre det helt automatisk, _hvis_ den ellers er maksimeret,
når du lukker den.

Har du flere IE-vinduer åbne, når du lukker, skal det sidst lukkede
være maksimeret.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-05 13:59

Rudi Stegen skrev:

> Netop IE er lidt speciel, da man jo man maksimere selve 'kiggevinduet'
> (F11).

Det er da ikke specielt for IE. Prøv at trykke F11 i Firefox eller Opera
- de har præcis samme funktion (omend der små forskelle fra browser til
browser i forhold til hvor meget af browserens normale UI der skjules).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-05 16:07

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Det er da ikke specielt for IE. Prøv at trykke F11 i Firefox eller
> Opera - de har præcis samme funktion

Jamen, jeg ved skam godt, at de fleste plagiater gør det samme som
state of the art-browseren

Nej, jeg mente såmænd blot, at (fx) IE var lidt speciel i forhold til
de fleste windowsprogrammer i og med, at "maksimeret" kunne referere
til to forskellige betydninger.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-05 10:04

Rudi Stegen skrev:

> Nej, jeg mente såmænd blot, at (fx) IE var lidt speciel i forhold til
> de fleste windowsprogrammer i og med, at "maksimeret" kunne referere
> til to forskellige betydninger.

Ah - så forstår jeg bedre.

Men så vidt jeg ved anvender IE og andre programmer med
fuldskærmsmuligheden rimelig konsekvent betegnelsen "fuld skærm" og ikke
"maksimeret" om den visning man typisk får med F11.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-04-05 14:01

On 26-04-2005 07:58 Carsten Nielsen wrote:
> [...]
> Jeg synes jeg har tjeket alle indstillinger, men har jo nok overset et eller

Prøv at kigge på http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/1057422855.

Du kan også højreklikke på genvejen til IE, og vælge "Egenskaber". Her
skal du så vælge "Maksimeret" under "Kør" (på fanebladet "Genvej").

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 27-04-05 21:33

> [...]
>
> Du kan også højreklikke på genvejen til IE, og vælge "Egenskaber". Her
> skal du så vælge "Maksimeret" under "Kør" (på fanebladet "Genvej").

Tak for svaret!