IE7 i beta til sommer
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-05 21:23

Ifølge IE-bloggen (se link nedenfor) kommer IE7 i en betaudgave til
sommer. Blandt de ting der er fikset er understøttelse af
transperans i PNG-billeder og flere css-fejl.

Det lyder lidt som en aprilsnar, men den skulle være god nok. Tjek
selv her: <http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/04/22/410963.aspx>
X-Post über 2 Gruppen, FollowUp-To dk.edb.internet.software.browser
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 21:42

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Blandt de ting der er fikset er understøttelse af transperans
> i PNG-billeder [..]

Hold da op. Jeg havde ellers forlængst opgivet håbet om, at de
ville rette den irriterende fejl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-04-05 21:54

> [...]

> selv her: <http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/04/22/410963.aspx>
> X-Post über 2 Gruppen, FollowUp-To dk.edb.internet.software.brow

Ja men desværre ser det ikke ud til at der er synderligt meget godt i
vente for udviklere og standardsbevidste brugere! Fokus på betaen er
mest på sikkerheden .(hvilket egentlig jo også er en fantastisk ting
meeeen. :) :) )

Man kan kun håbe at de virkelig også lytter (det siger de ganske vist
de gør!) til brugerne og især de folk der designer til den. Men skal
man følge MS's historie, så har de nok et par meget grumme ting i
ærmet, som nok skal ensrette og stavnsbinde endnu mere end det gør nu.
Alene det faktum at de kun under meget stort pres har lavet en beta til
XP og delvist 2000 siger vist alt om situationen. En del af de
funktionaliteter de så også kalder for "banebrydende" og "innovative"
er blot kopier af funktioner som stort set enhver browser med respekt
for sig selv allerede implementerede for halvandet år siden! (tabbed
browsing, RSS-feeds! WOW!!! ;) )

Men er det ellers ikke gamle nyheder Jens? (jeg mener bestemt den kom
ud allerede for omkring 1 mnd siden? før mine 2 computercrashes, som
også har medført en hvis fraværenhed her. (som de fleste sikkert ikke
har opdaget ;) ))

Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-05 22:30

Claus Jacobsen skrev:

> Ja men desværre ser det ikke ud til at der er synderligt meget
> godt i vente for udviklere og standardsbevidste brugere! Fokus
> på betaen er mest på sikkerheden .

Det er hvad der tidligere har stået om IE7 - men læs lige den
artikel jeg henviste til. De to ting der er nævnt her er *netop*
relevante for standardbevidste udviklere (png/alfa-understøttelse
og css-rettelser).

> Man kan kun håbe at de virkelig også lytter (det siger de
> ganske vist de gør!) til brugerne

Det mener jeg at IE-bloggen netop er et tegn på. Selvfølgelig skal
de primært bedømmes på det produkt der i sidste ende kommer ud af
anstrengelserne - og her kan man da stadig nå at blive skuffet. Men
alt i alt synes jeg der er grund til at glæde sig.

> Men er det ellers ikke gamle nyheder Jens?

Jeg gætter på at du ikke har fulgt linket. Datoen fremgår for neden
(før kommentarerne):

   posted on Friday, April 22, 2005 6:00 PM by ieblog.

Det fremgår i øvrigt også af selve uri'en:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/04/22/410963.aspx>
----------------------------------^^^^^^^^^^

> Men er det ellers ikke gamle nyheder Jens? (jeg mener bestemt den
> kom ud allerede for omkring 1 mnd siden?

Nyheden om at der kommer en IE7 er ikke ny. Men nyheden om at IE7
vil rette konkrete (navngivne) visningsfejl fra tidligere udgaver,
har jeg i hvert fald ikke set før.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-04-05 22:35

> [...]

> Nyheden om at der kommer en IE7 er ikke ny. Men nyheden om at IE7
> vil rette konkrete (navngivne) visningsfejl fra tidligere udgaver,

Ja der kan man bare se hvad der sker, når man ikke har nogen comp, til
at følge med i verdens gang!! :) (den sidste jeg læste var 9/3 posten,
resten har mere eller mindre været udenfor rækkevidde, både med
manglende tid og comp!)

Claus

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 24-04-05 18:15

> [...]
> transperans i PNG-billeder og flere css-fejl.
>
> Det lyder lidt som en aprilsnar, men den skulle være god nok.

Jeg tror ikke det er en aprilsnar, for så havde de lovet, at den både ville
overholde CSS1 og 2. Så de ændrer nok bare farverne, så den passer bedre til
Longhorn

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg