Opera 8 frigivet
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-04-05 20:35

-Pressemeddelelse: http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/19/
-Hent: http://www.opera.com/

(Supermand?)

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-04-05 14:52

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>-Pressemeddelelse: http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/19/
>-Hent: http://www.opera.com/

Der er ændret en del i grænsefladen, fx tastaturgenveje. Nogle kan
måske finde følgende brugbar:
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=791

I øvrigt, for nye brugere, er der kommet flash-vejledninger her:
http://www.opera.com/products/desktop/ /
http://www.opera.com/support/tutorials/flash/ -- de må da være lige
til PC-kørekort :)

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 23-04-05 08:14

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse

> Der er ændret en del i grænsefladen, fx tastaturgenveje. Nogle kan
> måske finde følgende brugbar:
> http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=791

Glimrende, jeg har endnu ikke fået opgraderet, men listen med ændringer fra
version 7 til 8 vil helt sikkert gøre det hurtigere at lære den nye at
kende.
Tak for linket.

Mvh Martin Sinkjær

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-04-05 09:06

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>I øvrigt, for nye brugere, er der kommet flash-vejledninger her:
--klip--
En til: http://nontroppo.org/wiki/VisualTutorials
samt (klassikeren?) http://operalover.tntluoma.com/8/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 11:26

Christian Bohr-Halling wrote:
> -Pressemeddelelse: http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/19/
> -Hent: http://www.opera.com/

Jeg har følgende stående i opera:about

Version   8.0
Build   7561
Platform   Win32
System   Windows X

Men oppe i title-linien står der "About Opera - Opera 7.6 Preview"

Er jeg den eneste der oplever det?

PS. Ja, jeg afinstalleret min gamel version før jeg installerede Opera 8.0.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-05 11:36

Martin Hintzmann Andersen skrev:

>Men oppe i title-linien står der "About Opera - Opera 7.6 Preview"

Fordi du har installeret den i samme mappe, som den tidl.
version.

>Er jeg den eneste der oplever det?

Min sagde, at det var 8 beta, men har nu installeret det i en ny
mappe.

>PS. Ja, jeg afinstalleret min gamel version før jeg installerede Opera 8.0.

Ja, men det fjerner ikke alt, bl.a. for at bibeholde dine
indstillinger.

Men underligt, at installationen ikke overskriver den slags.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 11:47

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Fordi du har installeret den i samme mappe, som den tidl.
> version.

Sikkert ... jeg ved ikke hvad opera har gjort, jeg har bare afinstallere
inden jeg installeret den nye version. Men det er åbentbart ikke nok

> Ja, men det fjerner ikke alt, bl.a. for at bibeholde dine
> indstillinger.
>
> Men underligt, at installationen ikke overskriver den slags.

Jeg tror jeg afinstallere, sletter mappen og geninstallere den nye
version, så må jeg se om det virker.

Jeg vender tilbage

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 11:55

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Jeg tror jeg afinstallere, sletter mappen og geninstallere den nye
> version, så må jeg se om det virker.
>
> Jeg vender tilbage

Det virkede ... Tak for det Knud

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-05 12:03

Martin Hintzmann Andersen skrev:

>Sikkert ... jeg ved ikke hvad opera har gjort, jeg har bare afinstallere
>inden jeg installeret den nye version. Men det er åbentbart ikke nok

Nej, hvis du ikke ændrer den placering som operainstallationen
foreslår, så vælger den, den allerede eksisterende operamappe.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 12:08

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej, hvis du ikke ændrer den placering som operainstallationen
> foreslår, så vælger den, den allerede eksisterende operamappe.

Så blev jeg det klogere

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/