Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Java Runtime i Firefox?
Fra : JS

Dato : 14-04-05 11:24

Nogen sider kræver at man har installeret Java Runtime Environment Plugin
til Firefox. Når man trykker på et ikon på en side der kræver dette kommer
opdaterings boksen automatisk op.

Når man så trykker "Next" Står der:

Firefox finished Installing the missing plugins
Java Runtime Environment Not Available Manual Install

Firefox needs to be restarted for the plugin(s) to work

Man kan så vælge Finish. Efter jeg har genstartet firefox kan jeg stadig
ikke se de sider der kræver dette plugin.

Hvordan får jeg installeret Java Runtime Environment til Firefox?

Jeg bruger Ubuntu Linux.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-05 12:03

JS skrev:
> Hvordan får jeg installeret Java Runtime Environment til Firefox?
> Jeg bruger Ubuntu Linux.

det står på linket
http://www.ubuntulinux.org/wiki/AddingJavaSupport/view?searchterm=java
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : JS

Dato : 14-04-05 13:15

Ivan V. Klattrup wrote:

> det står på linket
> http://www.ubuntulinux.org/wiki/AddingJavaSupport/view?searchterm=java

hmm jeg har netop fulgt den vejledning men istedet for:

jre-1_5_0_02-linux-i586.bin

har jeg brugt:

j2re-1_4_2_08-linux-i586.bin

Skulle vel ikke være et problem.

Men når jeg åbner en shell og skriver "firefox" får jeg denne fejl:

INTERNAL ERROR on Browser End: No manager for initializing factory?

System error?:: Success
johs@ubuntu $

Nogen ide?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-05 13:20

JS skrev:
> j2re-1_4_2_08-linux-i586.bin

Hvorfor har du valg en gammel java ?

> Nogen ide?

Nej, prøv evt. at spørge i unixgruppen dk.edb.system.unix

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk