Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Maxthon problem
Fra : ___P.Sir___

Dato : 11-04-05 20:49

Jeg har en genvej liggende på skrivebordet, til den lokale tennisklub.
Den åbner, helt til log-in til klubben. Men så vil den ikke mere. Siger
"Den ønskede side er ikke mere tilgængelig
Dette skyldes at det er mere end 6 minutter siden
du sidst har aktiveret siden" - hvilket altså ikke er tilfældet.
Hvis jeg derimod forsøger at komme ind på siden, incl. log-in, i
Internet Explorer, ja, så er der ingen problemer. Så kommer jeg helt
igennem.
Dette er det eneste tidspunkt, hvor Maxthon ikke virker efter hensigten
- og det meste af tiden betydeligt bedre end IE.
Men hvad kan der være galt, siden jeg ikke lige kan logge ind i min
tennisklub??

--
m.v.h. P.Sir

Fra : John

Dato : 11-04-05 21:17

"___P.Sir___" skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette skyldes at det er mere end 6 minutter siden
> du sidst har aktiveret siden" - hvilket altså ikke er tilfældet.

Maxthon kan jo ved lukning rydde godt op efter sig, så måske mangler en
cookie, eller noget andet?

Kig evt i Maxthon:

Options>Maxthon options>general>when closing, og se, om et flueben skal
fjernes.

Mvh John

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-04-05 18:19

> Kig evt i Maxthon:
>
> Options>Maxthon options>general>when closing, og se, om et flueben
> skal fjernes.
>
> Mvh John
Altså, i maxthon options/General/termination tab er der ingen flueben
overhovedet. Jeg kan ikke se der er andre steder i optionlisten, det
kunne være aktuelt...?

--
m.v.h. P.Sir

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-04-05 18:25

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-04-05 22:53

___P.Sir___ skrev:
> [...]
> "Den ønskede side er ikke mere tilgængelig
> Dette skyldes at det er mere end 6 minutter siden

Det lyder som et Cookie-problem.

Det kan være at tennisklubbens site gemmer en Cookie ved indlæsning af
forsiden. Hvis du med din genvej springer direkte til logonsiden vil
dette ikke ske. Logonsiden vil således finde en Cookie fra sidste gang
du indlæste forsiden.

Hvis dette er problemets årsag, bliver du nok nød til at lave en ny
genvej der refererer til forsiden.

--
Bo

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-04-05 18:25

Bo Christensen wrote:

> [...]
> gang du indlæste forsiden.
>
> Hvis dette er problemets årsag, bliver du nok nød til at lave en ny

Nej, min nuværende genvej refererer til forsiden. Hvis jeg peger den på
log-in siden bliver resultatet det samme. Og vigtigere: Hvis jeg slet
ikke bruger genvejen, men skriver adressen oppe i adressefeltet, så
bliver resultatet OGSÅ det samme. Jeg kan ikke logge ind. Hvis jeg gør
det samme i IE, er der ingen problemer !
Og jeg har IKKE sat Maxthon til at slette cookies ved lukning (se næste
indlæg). Hvad hulen kan det så være??

--
m.v.h. P.Sir

Fra : ___P.Sir___

Dato : 13-04-05 12:41

___P.Sir___ wrote:

> [...]
> Og jeg har IKKE sat Maxthon til at slette cookies ved lukning (se
> næste indlæg). Hvad hulen kan det så være??

ved hjælp af Maxthon forum fik jeg svaret: Slå alle filte fra (ved
ikonet i statuslinien, som altså IKKE skal være markeret. Så er de
slået fra.) Derefter virkerede det.

--
m.v.h. P.Sir