IE og Java VM
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-04-05 08:36

Jeg har købt en bærbar med præinstalleret Windows XP home, som jeg har
opdateret med Windowsupdate (SP2).

Hvad er den bedste metode til at installere Java i maskinen?

Bliver jeg sårbar over for virus hvis jeg installerer Java fra Suns egen
side? Eller sikrer Microsofts hotfixes mig også mod angreb der kommer
ind via suns Java VM?

Med venlig hilsen,

Mikkel

Fra : John

Dato : 11-04-05 13:10

"Mikkel Møldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en bærbar med præinstalleret Windows XP home, som jeg har
> opdateret med Windowsupdate (SP2).
>
> Metode til at installere Java i maskinen?

Prøv fx at klikke her:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Benyt sidens hjælpe-links, hvis du ikke ser de to ure.

Mvh John

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-04-05 14:43

> Prøv fx at klikke her:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html
>
> Benyt sidens hjælpe-links, hvis du ikke ser de to ure.

Tak for det - nu har jeg installeret den Microsoft VM som kan downloades
fra siden og hentet en sikkerhedsopdatering fra Windows Update. Det
føler jeg mig lidt tryggere ved end ved at bruge Suns Java VM, skønt den
måske er lige så sikker.

Mikkel

Fra : John

Dato : 11-04-05 15:17

"Mikkel Møldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse

> Tak for det - nu har jeg installeret den Microsoft VM som kan downloades
> fra siden og hentet en sikkerhedsopdatering fra Windows Update.

Velbekomme! Mvh John

Fra : Carl Drud

Dato : 11-04-05 17:42

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> fra siden og hentet en sikkerhedsopdatering fra Windows Update. Det
> føler jeg mig lidt tryggere ved end ved at bruge Suns Java VM, skønt den

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/vm/default.asp

*"Vil Microsoft VM fortsat blive udviklet eller forbedret?"*

"Vores forligsaftale med Sun betyder, at vi kan foretage
sikkerhedsudbedringer indtil januar 2004. Efter det tidspunkt tillader
aftalen ikke, at vi foretager nogen ændringer af Microsoft VM - selv for
at udbedre vigtige defekter eller sikkerhedshuller."

Carl

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-04-05 18:13

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for
> at udbedre vigtige defekter eller sikkerhedshuller."

Hm... hvad så med Suns Java VM, får man updates til den?

Jeg har tidligere brugt en Sun Java VM, som blev inficeret af virus hele
tiden når jeg surfede på nettet.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-05 18:58

Den 11-04-05 19.12 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> Hm... hvad så med Suns Java VM, får man updates til den?

Ja, men fra Suns hjemmeside, ikke via Windows Update.

> Jeg har tidligere brugt en Sun Java VM, som blev inficeret af virus hele
> tiden når jeg surfede på nettet.

Måske fordi den ikke har været opdateret?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : gil

Dato : 12-04-05 08:06

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Hm... hvad så med Suns Java VM, får man updates til den?

Samtidig med at du installerer Sun's Java installeres der et lille
program der ser efter opdateringer (jucheck.exe).

--
gil

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-04-05 09:05

"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> Samtidig med at du installerer Sun's Java installeres der et lille
> program der ser efter opdateringer (jucheck.exe).

Fint, tak for svar til jer begge