Firefox og java
Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-04-05 13:58

java er enabled, men på www.jobzonen.dk får jeg nogle underlige fejl når jeg
vil vælge område (fyn etc.) - jeg går først ind under "Handel, Service og
Security (364 job)" sektionen, derefter vil jeg vælge fyns amt og så kommer
meddelelserne.

Der kommer et nyt lille vindue, der hver gang jeg lukker det skriver noget
nyt - det gør den 5-10 gange... den skriver SPAN, SPAN.PERL,
Assertion(old_text) failed in replace_element_content! og den slags
underlige ting.... det virker fint i internet explorer... som sagt er java
enabled og det er nyeste firefox... er det noget jeg skal være nervøs
over? - jeg ved ikke om den gør det på andre sider endnu. Nogen der ved lidt
om den slags - vil da gerne have det rettet op.

På forhånd tak!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-05 16:15

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> SPAN, SPAN.PERL, Assertion(old_text) failed in
> replace_element_content! og den slags underlige ting....

Det er javascript - ikke java - der er årsagen til fejlen. Siden
anvender et javascript der kun er testet mod IE (eller i hvert fald
ikke mod FF).

> Nogen der ved lidt om den slags - vil da gerne have det rettet
> op.

Du kan sende en besked til jobzonen og bede dem om at gøre noget
ved problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-04-05 16:59

> Det er javascript - ikke java - der er årsagen til fejlen. Siden
> anvender et javascript der kun er testet mod IE (eller i hvert fald
> ikke mod FF).

ok - jeg kender ikke rigtigt så meget til java... andet end at det skal til
for at få visse ting til at funke på pc'en... netbank bl.a.

> Du kan sende en besked til jobzonen og bede dem om at gøre noget
> ved problemet.

dvs. at det ikke er her hos mig problemet ligger, men simpelthen at siden
ikke er optimeret til Firefox.. i så fald er jeg i princippet ligeglad. Jeg
troede je havde noget fejl af en art på min pc...

Tusind tak! - altid rart at få opklaret den slags - jeg hader at have et
problem jeg ikke kender en løsning til, eller i det mindste en forklaring på
og så er det selvfølgelig dejligt at det ikke er min pc den er gal med - med
den slags meddelelser,man ikke kender frygter man jo det værste.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-04-05 17:08

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Det er javascript - ikke java - der er årsagen til fejlen. Siden
> anvender et javascript der kun er testet mod IE (eller i hvert
> fald ikke mod FF).

Og slet ikke mod det, den absolut burde: En (anerkendt) validator.

Det er vist den mest fejlbehæftede site, jeg har prøvet (hvilket
siger en del, når man betænker, hvad der ligger rundt om).

> Du kan sende en besked til jobzonen og bede dem om at gøre noget
> ved problemet.

Og hvis han vil have lidt have lidt dokumentation med:

W3C's validator nægter pure at røre siden, den tør ikke engang gætte.

WDG's prøver stort set hvad som helst, og bare forsiden alene viser:
<http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.jobzonen.dk%2F&warnings=yes>

Forsøger man at tjekke sitet (den har dog vist en begrænsning på
40 sider, tror jeg), fås:
<http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.jobzonen.dk%2F&warnings=yes&spider=yes>

(Sæt den i gang inden aftensmaden og se resultatet bagefter

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-04-05 17:16

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Forsøger man at tjekke sitet (den har dog vist en begrænsning på
> 40 sider, tror jeg), fås:
> <http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.jobzonen.dk%2F&warnings=yes&spider=yes>

Det er ikke kun det dens begrænsning på 40 sider. Den har også en
begrænsning på antal fejl pr. side, hvilket jeg aldrig har set før.

De fleste ender med:
"The maximum number of errors was reached. Further errors in the
document have not been reported."

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-05 23:34

Rudi Stegen skrev:

> W3C's validator nægter pure at røre siden, den tør ikke engang
> gætte.

Jo, hvis du hjælper den lidt (ved at angive iso-latin-1 som
fallback i stedet for validatorens default-værdi, utf-8):

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.jobzonen.dk%2F&
charset=iso-8859-1&fbc=1&doctype=Inline&ss=1&verbose=1>

(kortlink: <http://shor.ter.dk/935253765>)

Den finder 169 fejl på forsiden. Derudover er der et hav af css-
fejl (fx sjove fejlstavninger som "releative", brug af selvopfundne
egenskaber som "font-color", forkert brug af samleegenskaber mv.) -
og endelig er der alvorlige fejl i javascript-koden (som desværre
ikke så let kan valideres automatisk).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-04-05 06:42

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> egenskaber som "font-color", forkert brug af samleegenskaber mv.) -
> og endelig er der alvorlige fejl i javascript-koden (som desværre

webdesigneren har sikkert ikke gået på hjemmesideskolen..... *g*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-04-05 10:39

> [...]
> egenskaber som "font-color", forkert brug af samleegenskaber mv.) -
> og endelig er der alvorlige fejl i javascript-koden (som desværre

Haha - nogle af de udtryk i nævner her fiser lige over kasketten på mig, MEN
jeg kan regne ud at min pc ikke var problemet.
Jeg takker for alle indlæg.