Skærme
Fijala 3554
Ny 19"skærm.
Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-05 04:32

Den gamle CRT'er brændt af og nu skal jeg ha en ny skærm og det skulle
så gerne være en TFT.
Har kig på et par stykker.

Acer AL1914

LG L1915SS

Philips 190S5FS

ViewSonic VX912

Er selv mest varm på Philipsen og der efter Viewsonicen dog mest Pga.
den har en DVI indgang, eller skulle det måske være Samsungen 913n ?.
Mit brug er mest spil og surfing, og nu ved jeg godt at nogle folk vil
sige "ta en med S-IPS hvis du vil spille", men nej de er for dyre og det
garantere ikke at de ikke "ghoster" både Eizo L885 med 20ms.
S-IPS-panel og Philips 200P4 med 16ms. S-IPS-panel har store probs
ghosting og lagging. Så TN det bliver.
Men igen hvad ville i vælge af de 4 ovenstående ?
--
Hilsen Martin.

Fra : Nicolai

Dato : 03-03-05 17:10

> Er selv mest varm på Philipsen og der efter Viewsonicen dog mest Pga. den
> har en DVI indgang, eller skulle det måske være Samsungen 913n ?.

Jeg er svært tilfreds med min Samsung 913n - men den er også 700 dyrere i
forhold til philipsen ser det ud til? 8ms dog.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-05 20:51

Og så skrev Nicolai disse ord.
> Jeg er svært tilfreds med min Samsung 913n - men den er også 700
> dyrere i forhold til philipsen ser det ud til? 8ms dog.

njaa kun 500kr, men det er også lige meget for jeg har købt Philipsen og
jeg må sige jeg er imponeret !!.
Jeg har nu prøvet Toca Racedriver 2 og MOH og FS9 og har ikke set nogle
ting som skulle kunne trække ned, ingen ghosting eller lag overhoved.
Nåå ja og nul =0 pixel fejl, og Ang. ingen DVI så kan jeg ikke se at det
skulle kunne blive meget skarpere end det jeg oplever på denne skærm.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-03-05 16:24

Martin Vollert wrote:
> [...]
> Nåå ja og nul =0 pixel fejl, og Ang. ingen DVI så kan jeg ikke se at det
> skulle kunne blive meget skarpere end det jeg oplever på denne skærm.
Er der en der gider forklare for en newbie hvad DVI gør/ikke gør?

Jeg er MEGET lun på den Phillips der, men er det et minus at der ikke er
DVI?

mvh
Mikael

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-03-05 20:07

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> Er der en der gider forklare for en newbie hvad DVI gør/ikke gør?
>
> Jeg er MEGET lun på den Phillips der, men er det et minus at der ikke er
> DVI?

En normal skærmforbindelse (ikke DVI) er en analog forbindelse, og DVI er en
digital forbindelse, og skulle efter sigene give et skarpere og mere
faverigtig billed.
Om det er et minus, tjaa det er det vel, men jeg kan personlig ikke se at
billedet skulle kunne blive mere skarp end det er på min skærm nu, så jeg
har ingen problem med at det mangler og kan heller ikke se at jeg vil få
det.
Jeg kan kun anbefale den 100% også hvis du vil spille der er jeg meget
positivt overrasket, men husk nu hvis du vælger en anden skærm der har DVI
at dit grafikkort nu også har DVI udgang.

Hilsen Martin.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 06-03-05 20:40

Martin Vollert wrote:
> [...]
> positivt overrasket, men husk nu hvis du vælger en anden skærm der har DVI
> at dit grafikkort nu også har DVI udgang.

Jeg anvender min computer til stort set det samme som du beskriver -
primært spil og så surfning. Det er netop derfor jeg blev ret så hooked
på den Phillips efter din bedømmelse. Jeg tror ikke mit grafikkort
understøtter DVI, så det er nok ikke en feature jeg vil gå efter.

Jeg vil se om jeg kan få skrabet penge sammen (og få solgt min CRT skærm
) og så få købt den..

Jeg takker for anbefalingen

Mikael

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 10-03-05 01:12

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message
(...)

> Jeg er MEGET lun på den Phillips der, men er det et minus at der ikke er
> DVI?

Hvis du bruger meget tid med tekstbehandling, så jo. DVI giver
skarpere/tydligere skrift.
---
Mvh
Anders

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-03-05 09:53

Anders Albrechtsen wrote:
> [...]
> (...)

> Hvis du bruger meget tid med tekstbehandling, så jo. DVI giver

Overhovedet ikke. Skærmen vil primært blive brugt til spil. Derudover
kommer så alm. surfing og hvad man ellers finder på.

Mikael