Skærme
Fijala 3554
Hjælp Til SamSung Skærme !!!!
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-05 04:44

Hejsa

Da Valget står imellem Samsung Sync Master 957 P
og Samsung Sync Master 959 NF

vil jeg gerne lige havde nogle gode råd til hvad der er bedst af de 2
skærme.....

Der er ihvertfald mange der har brokket sig over Samsung Sync Master 959 NF,
da de mener den flimmer for meget og skaber sig for meget , er der noget i
det ??????

Hva vil i råde mig til at købe ??????

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 26-02-05 10:43

> [...]
NF,
> da de mener den flimmer for meget og skaber sig for meget , er der noget i

Jeg har selv haft en 959 NF. Og jeg har kun positivt at sige om den. Men som
det gælder med alle skærme. Man kan vælge at køre med
standard-indstillingerne eller bruge noget tid på at indstille den efter ens
egen mening.
Det er virkeligt en skærm som jeg har haft meget glæde af.
Som i så mange andre sager spiller resten af computeren jo ind. Hvis du har
et "dårligt" grafikkort får skærmen ikke lov til at yde optimalt.
Jeg kan kun anbefale den skærm. Både til spil, grafik og hverdags halløjsa.

mvh
TK

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-05 14:52

Hejsa Thomas

Du skriver du har haft en 959 NF - Hvorfor har du så ikke det mere ????
Og hva har du så af skærm nu ????

Mvh. Lars

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 27-02-05 11:15

> Du skriver du har haft en 959 NF - Hvorfor har du så ikke det mere ????
> Og hva har du så af skærm nu ????

Jeg har købt en samsung 710 T syncmaster 17" fladskærm.

Dette skete ene og alene fordi at jeg er flyttet og ikke har plads til 959
NF'eren. Den fylder jo noget.
Jeg er begrænset af pladsen og er "nød" til at have en skærm som kan stå op
mod væggen uden af fylde.

Det er første gang jeg har valgt form over funktion, hvis du forstår.
Selv om min nye skærm er udemærket, så savner jeg alligevel den gamle når
det handler om skærmopløsning og når der skal spilles.

Men som så meget andet her i livet er det jo et spørgsmål om prioritering.

mvh
TK

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 27-02-05 15:19

Hejsa Thomas

Hvis du sku vælge imellem 959 NF og 710 T - hva vil du så vælge ?????

For jeg sidder sku og bliver helt vildt med den 710 T.

Hvor god er den Samsung Sync Master 710 T ???????

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 27-02-05 18:59

> Hvis du sku vælge imellem 959 NF og 710 T - hva vil du så vælge ?????
>
> For jeg sidder sku og bliver helt vildt med den 710 T.
>
> Hvor god er den Samsung Sync Master 710 T ???????

Hvis den fysiske plads ikke er et problem, vil jeg til hver en tid vælge 959
NF'eren.

Men når det er sagt, så....
710T har en fordel da den kan køre DGI. Der er stor forskel på TFT når man
kører vga kontra dgi.
Farverne bliver mere korrekte og skærmen får lov at komme til sin ret.

Jeg vil dog til en hver tid stadig vælge en god CRT-skærm fremfor en
fladskærm hvis pladsen ikke spiller ind.
En god crt-skærm har stadig bedre farveopløsning, flexibel skærm-opløsning
og bedre opdatering.

Endtil videre kan en fladskærm simpelthen ikke konkurrere med en god
crt-skærm på kvalitet. Kun på design.

mvh
TK

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 27-02-05 19:17

Hejsa Thomas

Okay okay , så køber jeg sku Samsung Sync Master 959 NF her imorgen.....

Men var det muligt at man ku få din mail addy , så man ka få hjælp til 959
NF'eren , hvis den sku drille .....
Jeg vil blive meget glad , hvis du gad og sende mig din email addy til
mig....

Med Venlig Hilsen

Lars S. Jensen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 28-02-05 17:00

> Men var det muligt at man ku få din mail addy , så man ka få hjælp til 959
> NF'eren , hvis den sku drille .....
> Jeg vil blive meget glad , hvis du gad og sende mig din email addy til
> mig....

slet -spam- og du har min adresse

mvh
TK

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-02-05 17:24

Lars S. Jensen wrote:
> [...]
>
> Der er ihvertfald mange der har brokket sig over Samsung Sync Master
> 959 NF, da de mener den flimmer for meget og skaber sig for meget ,

Jeg har en 959NF som jeg har haft i lidt over 2 år.. Og jeg er stadig glad
for den! 959NF er "Natural Flat" dvs. billedøret er helt fladt.. På nogle af
Samsungs andre skærme (Tror de hedder DF for Dynamic Flat?) er billedrøret
buet, og der er så lagt en flad glasplade foran.. Jeg kender ikke lige til
957 P..

Jeg har overvejet at udskifte min 959NF til en TFT (har lavet en tråd
herinde og spurgt til råds, tak til jer der svarede :), men jeg tror, at jeg
venter med at købe TFT til man kan få 8ms 19" med dvi indgang og pivot
funktion til en rimelig pris :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk