Skærme
Fijala 3554
Skærm - kompatibilitetsproblemer
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 16:30

Hej!

Jeg står over at skulle købe en ny skærm og spekulerer på, om der kan
være nogen kompatibilitetsproblemer i den forbindelse, altså om der er
nogen skærme, der kun kan fungere sammen med specielle grafikkort og
motherboards, eller om man bare kan forvente, at alle skærme kan
bruges ligegyldigt hvordan ens computer ellers er sat sammen.
På forhånd tak

Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 17:08

Søren wrote:
> [...]
> motherboards, eller om man bare kan forvente, at alle skærme kan
> bruges ligegyldigt hvordan ens computer ellers er sat sammen.

Det eneste du skal være opmærksom på er om skærmen køre med DVI eller
analog. Nogle skærme klare begge dele og det samme gør nogle grafikkort.

Apples største skærme kan dog også være lidt specielle med hvad man kan
tilslutte dem til.

Ellers tror jeg ikke at der er så meget at man skal tænke på, ud over om
skærmen skal bruges til spil og film, hvor response tiden helst skal
ligge på højst 16ms.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 17:38

Okay, tak for svaret.

Søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-05 23:25

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote:

> Apples største skærme kan dog også være lidt specielle med hvad man kan
> tilslutte dem til.

Det gælder osse IBM's monsterstore skærm. (i det hele taget alle DVI
skærme i opløsninger over 1920 x 1200). Det er en begrænsning i DVI
standarten. Ældre grafikkort kan end ikke klare DVI i mere end
1280x1024.

Ældre Apple skærme med ADC tilslutning kan i øvrigt sagtens bruges på
grafikkort med almindelig DVI udgang, man skal blot investere i en
adapter der udskiller strøm og USB samt en strømforsyning. ADC kablet
fører både strøm, USB og DVI. Apapter inllstrømforsyning koseter typisk
lige under 2K kroner.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT