Q: Foxconn bundkort?
Fra : Dennis

Dato : 09-05-05 10:50

Hejsa..

Der er netop kommet et Micro ATX alternativ, med NF4 chipset..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=139347
Jeg har "aldrig" hørt om mærket, og vil ligehøre om nogen kan sige god for
det..

Alternativt vil jeg nemlig købe et MSI RS480M2-IL -
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=123340 , og bruge onboard
grafikkort, så det andet betyder samtidig merudgift til et grafikkort (jeg
spiller ikke meget).. Er det er sikkert køb?

Mvh Dennis

Fra : JK

Dato : 09-05-05 11:24

On Mon, 9 May 2005 11:50:05 +0200, "Dennis"
<Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=139347
>Jeg har "aldrig" hørt om mærket, og vil ligehøre om nogen kan sige god for

Det er vist et meget godt kort. Men OC kan det ikke, idet bios ikke
har faciliteter til det. Foxconn er ret kendt, - de var tidligere
underleverandører (husker ikke til hvem).

> [...]
>grafikkort, så det andet betyder samtidig merudgift til et grafikkort (jeg
>spiller ikke meget).. Er det er sikkert køb?

Det bundkort bruger jeg selv. Det er rigtig udmærket. Specielt vil jeg
fremhæve, at onboard grafik faktisk er det bedste, man nogensinde har
set for onboard grafik. Forudsat at du med 2 ram klodser gør brug af
dual ram band. Så du kan roligt spare at købe et pci express
grafikkort. Onboard scorer med 3Dbenchmarks2001 se 1024x768x32 på
6000.

Dette bundkort er heller ikke til OC. Desuden kan MSI ikke finde ud af
at levere X64 drivere til det. Man kan klare sig med www.atitech.com
og deres beta 64 bits catalystdrivere til grafikken. Men man mangler
lyd software. Jeg har kun prøvet RC2 af X64 windows, så jeg ved ikke
hvor mange drivere der er indbygget i den endelige X64.

Men holder du dig til XP, så er der ingen problemer. Virkeligt godt
bundkort !

Sidste nye bios giver god funktion af cool & quiet. Man skal loade
defaults for at få indstillet spændingsniveauer (kører i hex) for
blæserne for tre temperaturgrænser, - dem kan man stille på.

mvh

John

Fra : Dennis

Dato : 10-05-05 12:27

> [...]
> defaults for at få indstillet spændingsniveauer (kører i hex) for
> blæserne for tre temperaturgrænser, - dem kan man stille på.

Hej John.
Dvs jeg skal ikke begynde at smide X64 på den endnu..
Der skal jeg lige afvente at der kommer drivere til MB'et?
Det havde jeg faktisk tænkt mig Så det er sku godt du siger det..

Og tak for dine råd omkring Bios/larm.. Det er MEGET vigtige detaljer for
mig

Fra : JK

Dato : 10-05-05 13:25

On Tue, 10 May 2005 13:27:26 +0200, "Dennis"

> [...]
>Det havde jeg faktisk tænkt mig Så det er sku godt du siger det..
>
>Og tak for dine råd omkring Bios/larm.. Det er MEGET vigtige detaljer for

Jeg har endnu ikke prøvet den endelige X64, så jeg ved ikke, hvad der
er med det OS.

Du ved nok, at det radeon chipset er baseret på Uli chipset (Ali). Der
findes et asrock micro-atx 939A8X-M

http://www.asrock.com/support/Download/dl_939A8X-M.htm

med komplette 64 bits drivere. Det er med Uli 1689 chipset.
Det bruger jeg også. Det er heller ikke til OC, men kan godt stilles
op til fsb220. Det har ikke mulighed for spændingsjusteringer, og der
er heller ikke lås af pci/agp. Derfor er ca. 220 max.
Har kun prøvet det med windows XP, og det kører. Usb 2.0 virker !
jeg bruger sata.

Det er et meget billigt kort. Men det er uden onboard grafik og med
agp.

Der findes en anmeldelse:

http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939a8x-m/g1.htm

Mit vil ikke køre fsb200 med min kingston value ram pc3200. Det VIL
ikke over fsb157 på ram !! Med en 3500+ winchester.

Dette er naturligvis noget dårligere end i review, - måske kan det med
noget bedre ram. Måske Corsair Value eller Geil Value.

Så det er et alternativ, hvis X64 nu og her er et must.

mvh

John

Fra : Dennis

Dato : 10-05-05 14:22

> [...]
> noget bedre ram. Måske Corsair Value eller Geil Value.
>
> Så det er et alternativ, hvis X64 nu og her er et must.

Det er det ikke.. Men det kunne være sjovt at lege ;)

Mange tak for din forklaring.. Den er herved gemt..

Jeg har bestilt MSI samt CPU mv nu..
Glæder mig!!!

Mvh Dennis

Fra : JK

Dato : 14-05-05 09:56

On Tue, 10 May 2005 15:22:21 +0200, "Dennis"
<Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote:

>Jeg har bestilt MSI samt CPU mv nu..
>Glæder mig!!!

Nu er der 64 bits drivere:

Lyd: ftp://202.65.194.18/pc/ac97/alc650/wdm64_a372.exe

Grafik: www.atitech.com
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Har selv afprøvet dem ! nu er der TV-support og det hele.

mvh

John