asrock
Fra : Jens Ottesen

Dato : 08-05-05 11:12

Hej.
Jeg har ligesat et nyt asrock bundkort i en maskine pågrund af et defekt
kort, hvor mus og tastatur pludselig ikke reagerede. Når jeg starter med det
nye mb. kommerder 7 bip, pause og så igen 7 bip. Er der nogen der kan sige
hvad det skylles? Har prøvet det gamle mb igen og det starter (på nær de 2
fejl)

Fra : kenzo

Dato : 08-05-05 11:59

"Jens Ottesen" <jens@bilinfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige hvad det skylles? Har prøvet det gamle mb igen og det starter (på nær

har du læst din manual ?

Fra : Jens Ottesen

Dato : 08-05-05 15:58

Hej Kenzo
Jeg kan ikke finde noget der forklarer disse bip. Jeg kiggede i en gammel
asus manual og der står beskrevet noglebip, men ikke dette antal.
mvh.
Jens

Fra : Nicolai

Dato : 08-05-05 13:04

"Jens Ottesen" <jens@bilinfo.dk> wrote in message

> [...]
> sige hvad det skylles? Har prøvet det gamle mb igen og det starter (på nær

Kunne lyde som en amibios:

7 short Virtual mode processor exception error The CPU has generated
an exception error because of a fault in the CPU or motherboard circuitry

Nicolai

Fra : Jens Ottesen

Dato : 08-05-05 16:01

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 7 short Virtual mode processor exception error The CPU has generated
> an exception error because of a fault in the CPU or motherboard circuitry

Jeg glemte at skrive, at jeg har prøvet med det gamle mb igen og så kommer
der ingen bip. (ikke et asrock mb)
mvh.
Jens

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-05-05 18:04

Jens Ottesen wrote:
> [...]
> hvad det skylles? Har prøvet det gamle mb igen og det starter (på nær de 2

Prøv at finde Clear CMOS jumperen på dit asrock board, flytte den til
den anden plads, tænde compen, og slukke den igen, og flytte den tilbage...

Fra : Jens Ottesen

Dato : 09-05-05 13:46

Hej
Tak for svarene.Jeg har fundet fejlen. For det første havde jeg talt
forkert, detvar 8 bip istedet for 7. Så det er grafikchippen der er defekt.
Her er en link til bipkoder: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
mvh.
Jens

Fra : sls

Dato : 14-05-05 14:04

> [...]
> Tak for svarene.Jeg har fundet fejlen. For det første havde jeg talt
> forkert, detvar 8 bip istedet for 7. Så det er grafikchippen der er

Døde en efter bios opdatering?

Mvh Sid