Rais bundkort
Fra : Kell Petersen

Dato : 04-05-05 00:39

Hejsa
Kan nogen anbefale et tidssvarende Bundkort..
Jeg har Asus A7V-133
Men det er forlængst udrangeret ,,Så nu ville jeg også opgradere det..
Mit problem er , at jeg har fyldt den op ...Og ville gerne genbruge det
hele...

1 DVD-drev
1 DVD Brændedrev
5 Harddiske Ata-100/133
På henholdsvis
200GB-120GB-80GB-60GB-40GB

Jeg syntes ikke at jeg kan finde nogen tidsvarende mobo , som har 4 EIDE
porte
Som kan håndtere 8 enheder

Så det kan sikkert blive nødvendigt med et kontrollerkort , hvis jeg også
ville have SATA med i købet..

Er der nogen gode ideére??

Fra : Hans

Dato : 04-05-05 06:57

Kell Petersen wrote:
> [...]
> EIDE porte
> Som kan håndtere 8 enheder
>
> Så det kan sikkert blive nødvendigt med et kontrollerkort , hvis jeg

Hvilken sokkeltype vil du vælge, Intel 775 eller AMD 939? Skal det være AGP
eller PCI-Express?

Hans

Fra : Kell Petersen

Dato : 04-05-05 10:44

> Hvilken sokkeltype vil du vælge, Intel 775 eller AMD 939? Skal det være
> AGP
> eller PCI-Express?
>
> Hans

Jeg har sådan set ingen forbehold , men har haft AMD på ASUS A7V-133
Og er lidt træt af blæse-støjen ,
Havde engang en Intel Pll 450 , som man aldrig hørte
Og ville foretrække P4.
Syntes at have set et Asus P4P800 E deluxe...
Men kan ikke finde det igen,, Jeg mente at det havde Raid på Eide portene, +
2 Sata...??
??

Fra : Madsen

Dato : 04-05-05 22:55

Kell Petersen wrote:
> [...]
> Syntes at have set et Asus P4P800 E deluxe...
> Men kan ikke finde det igen,, Jeg mente at det havde Raid på Eide

Her er link til asus p4p800 xx og p4c800 xx (Socket 478)
http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=p4p800
http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=p4c800
På feks.p4c800 E deluxe er der mulighed for raid 0 på sydbroen ( dog er det
SATA)
og derudover er der en raid controller fra promis:
" The P4C800-E Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA
controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports
and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4
of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can
co-exist."
Men prøv at sammenlign de forskellige MB og find det som du syntes har de
ting som du ønsker dig mest.
--
Madsen

Fra : Hans

Dato : 05-05-05 02:56

Kell Petersen wrote:

> [...]
> Syntes at have set et Asus P4P800 E deluxe...
> Men kan ikke finde det igen,, Jeg mente at det havde Raid på Eide

Hvis du er træt af støj bør du nok droppe Intel og satse på AMD's Athlon 64
S-939 med Winchester kerne, og f.eks. vælge et Asus A8V Deluxe bundkort. Det
har de samme tilslutningsmuligheder som f.eks. P4C800E-Deluxe.

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=238&modelmenu=1

Hans

Fra : kenzo

Dato : 05-05-05 09:42

> Hvis du er træt af støj bør du nok droppe Intel og satse på AMD's Athlon
> 64

Nåh! jeg da ellers en intel den larmer ikke.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-05 22:38

kenzo wrote:

> Nåh! jeg da ellers en intel den larmer ikke.

Larm er subjectivt.
Det objektive kriterium at vælge CPU ud fra, når man vil have en støjsvag
maskine, må være lavt effektforbrug. Hvor en moderne P4 bruger omkring 100 W
kan en Athlon 64 nøjes med under det halve. Desuden kan Athlon 64 sænke sin
clockspeed når der ikke er brug for den, hvilket giver et meget lavt
effektforbrug.

Ergo kræver en P4 langt mere køling end en Athlon 64. Dermed ikke sagt at
man ikke kan finde støjsvage P4-systemer og støjende Athlon 64, men støjsvag
køling har alt andet lige nemmere ved at holde en Athlon 64 kølig.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : kenzo

Dato : 05-05-05 23:56

> [...]
> støjsvag
> køling har alt andet lige nemmere ved at holde en Athlon 64 kølig.

100 % enig

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-05-05 08:17

Hej

Det lyder sgu godt, for sådan har det bestemt ikke været før i tiden skal
jeg da love for!

Godt, hvis Amd har fået lidt mere styr på varmeudviklingen.

Mvh. Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-05-05 09:28

> Godt, hvis Amd har fået lidt mere styr på varmeudviklingen.

Det er altså længe siden Intel overhalede AMD mht. varme. 1.5 år faktisk

Thomas

Fra : Peet

Dato : 06-05-05 22:10

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det lyder sgu godt, for sådan har det bestemt ikke været før i tiden skal
> jeg da love for!
>
> Godt, hvis Amd har fået lidt mere styr på varmeudviklingen.

Min AMD 64 3000+ ligger under 40 gr. idle og ikke over
50 gr. ved fuld load med standard køler der er sat ned
til ca.1400 rpm. så den dårlig nok kan høres, men det er
kun fordi alle andre kølere også er næsten lydløse.

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-05-05 09:50

Hej

> Min AMD 64 3000+ ligger under 40 gr. idle og ikke over
> 50 gr. ved fuld load med standard køler der er sat ned
> til ca.1400 rpm. så den dårlig nok kan høres, men det er
> kun fordi alle andre kølere også er næsten lydløse.

Cool nok så at sige, men det kan en intel p4 3000 jo også godt.
Hvad med en amd n64 3500+ Mon den også kan styre sig?

Jeg går nemlig for første gang nogen sinde og overvejer, at skifte til en 64
bit cpu og hvis Athlon ellers holder hvad den lover også med hensyn til
stabilitet, så bliver det sgu sådan en næste gang.

Mvh. Brian

Fra : JK

Dato : 05-05-05 07:38

On Wed, 4 May 2005 01:39:07 +0200, "Kell Petersen" <Hokus
pokus@kawa@image.dk> wrote:

> [...]
>Som kan håndtere 8 enheder
>
>Så det kan sikkert blive nødvendigt med et kontrollerkort , hvis jeg også

F.eks. et Nforce3 ultra chipset bundkort. Så har du agp. Som oftest
også 2 ide-porte.
(der er gigabyte og msi hvis det skal være s939).

Nå, du vil have 4 ide porte !

Dvs. 2 IDE-controllere. Det tror jeg næsten tiden er vokset fra. De
har jo sata i dag også.

Sæt en pci-ata controller i et pci-slot. De koster ingen penge.

Jeg har gode erfaringer med dette:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=48201&type=hardware

Men oprigtig talt: de 2 små harddiske sinker dig nok bare.

mvh

John

Fra : Kell Petersen

Dato : 10-05-05 11:05

> [...]
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=48201&type=hardware
>
> Men oprigtig talt: de 2 små harddiske sinker dig nok bare.

Halløjsa
Sådan et kort ville løse mine problemer..
Anede bare ikke , at man kunne få det så billigt .. 129,-
Jeg troede at Controllerkort , alle sammen havde Raid ,,
Og dem jeg har set , kostede en halv bondegård . og jeg ville ikke køre med
Raid

Så bare man kan anvende alle sine små harddiske ,, så er min dag reddet..
Så nu kan jeg bare vælge et kort/Cpu type..

Venner , i snakkede om temp...??
AMD 64 eller Intel..

Bedst og billigst..og mest stabilt
AMD ligger vel stadig billigst..

Mine erfaringer er lidt støvede ..
Har nemlig ikke haft opgraderet i flere år...