Hvad er Powe LED og hvor skal den sidde?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-05-05 11:57

hejsa,

Fra min frontpanel er et grQnt kabel hvorpa der star Power LED. Hvad laver
den? Og hvor pa MB skal den sidde?

ras

Fra : Hans

Dato : 02-05-05 12:24

rasmus carlsen wrote:
> hejsa,
>
> Fra min frontpanel er et grQnt kabel hvorpa der star Power LED. Hvad
> laver den? Og hvor pa MB skal den sidde?

Den er til lysdioden som viser at maskinen er tændt. Da jeg ikke har nogen
krystalkugle ville det hjælpe hvis du fortalte hvilket bundkort du har, men
på de fleste bundkort er det normalt de tre øverste pinde til højre på den
dobbeltrækkede pinrække, hvor alle de andre ledninger også går det.

Hans

Fra : N/A

Dato : 02-05-05 13:01

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-05-05 13:01

rasmus carlsen skrev:

> Den har ingen praktisk betydning andet end at sende lys til en lampe?

Nej, det har ingen anden betydning. Min er ikke forbundet, da jeg ikke
er i tvivl om at min PC er tændt

- Tidligere var den koblet til en SCSI-controller, så jeg kunne se når
SCSI-diskene arbejdede. Nu har jeg _kun_ powerknappen monteret. Alt
andet er gejl - det gør ikke maskinen bedre eller hurtigere

Fra : Hans

Dato : 02-05-05 12:37

rasmus carlsen wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> Den har ingen praktisk betydning andet end at sende lys til en lampe?

Nej.

> MB er et ESCK7 eller hvad sadan et nu hedder ... jeg kigger lidt
> mere. Der er ikke flere "pinde" der hvor de andre ledninger sidder ...

Så må du kigge i manualen på deres site. De sidder garanteret lige i
nærheden.

Hans

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-05-05 16:45

> Nej.

herligt ... hvad indikerer den rQde lampe, der lyser foran pa kabinettet ?

ras

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-05-05 17:13

rasmus carlsen skrev:

> herligt ... hvad indikerer den rQde lampe, der lyser foran pa
> kabinettet ?

Det afhænger af den funktion den er tilkoblet på bundkortet.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-05-05 17:44

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Det afhænger af den funktion den er tilkoblet på bundkortet.

hehe det aner jeg jo ikke ... er det noget skidt?

ras

Fra : Brian Lund

Dato : 03-05-05 06:06

> hehe det aner jeg jo ikke ... er det noget skidt?

Slå da lige over til dansk keyboard, eller skriv "oe" gider du? ;)

At den er rød siger intet om hvad den viser, men oftest er der 2 lysdioder,
en "power" som viser at komputeren er tændt, og en "activity" eller
"IDE-LED" som viser aktivitet på harddisken!

Brian

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-05-05 11:24

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> Slå da lige over til dansk keyboard, eller skriv "oe" gider du? ;)

Jeg kan sgu ikke fa den over pa dansk keyboard ... har proevet.

ras

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 11:54

rasmus carlsen skrev:

> Jeg kan sgu ikke fa den over pa dansk keyboard ... har proevet.

Så søg hjælp - i dk.edb.system.ms-windows

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-05-05 12:20

> Så søg hjælp - i dk.edb.system.ms-windows

maje ... det er en win mce jeg sidder med og jeg har sgu forsoeg alt
undtagen at spoerge i ms-windows

ras

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-05 12:00