PSU stik på bundkort - hvordan?
Fra : Martin [5220]

Dato : 29-04-05 15:26

Jeg har fået et MSI 645 Combo bundkort. Det er både det alm. brede 20 pins
ATX stik, det lille 4-kantede 4 pins 12v ATX stik og det alm. 3 pins 12v/5v
ATX stik på bundkortet.

Manualen siger ikke noget om at alle 3 stik skal tilsluttes samtidigt på
bundkortet - skal de det?

Jeg regnede med at 20 pins ATX stikket var nok !

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-04-05 16:50

> [...]
> bundkortet - skal de det?
>
> Jeg regnede med at 20 pins ATX stikket var nok !

Nej, P4 CPU'er bruger MASSER af 12 Volt!
Det kvadratiske 4-polede "P4" 12-volt-stik anbefales
frem for "harddisk" (5/0/0/12 Volt) stikket

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Madsen

Dato : 30-04-05 07:01

Martin [5220] wrote:
> Jeg har fået et MSI 645 Combo bundkort. Det er både det alm. brede 20
> pins ATX stik, det lille 4-kantede 4 pins 12v ATX stik og det alm. 3
> pins 12v/5v ATX stik på bundkortet.

Hvad er det for et 3pins stik,har ikke kendsab til andre 3pins stik end det
til cpu fan og andre fan tilslutninger.
Det 20pins og det 4pins skal anvendes.

> Manualen siger ikke noget om at alle 3 stik skal tilsluttes samtidigt
> på bundkortet - skal de det?

Hvillke stik siger manualen der skal bruges ( det er fabrikanten der ved
hvordan printet's strømbaner er lavet,det 4pins stik kom da cpuerne begynde
at bruge så meget støm at det 20 polestik ikke var nok).

> Jeg regnede med at 20 pins ATX stikket var nok !

Nej hvis fabrikanten ment at det var nok, var det 4p stik ikke blive
monteret.
Der er en del MB der ikke kan køre uden det 4pins stik(firkantede stik)
andre bliver ustabile (går ned i utide( cpu bliver resat pga for lave
spændinger)) det kan være at nogle af de langsomme cpu kan køre uden(lavt
strømforbrug), det er nemmelig afhængigt af om print bannerne mellem det 20
p og det 4 p er kraftige nok (med et lavt spændingsfald).

--
Madsen

Fra : Martin [5220]

Dato : 30-04-05 22:19

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev

> Hvad er det for et 3pins stik,har ikke kendsab til andre 3pins stik end
> det til cpu fan og andre fan tilslutninger.
> Det 20pins og det 4pins skal anvendes.

Det er mig der vrøvler, det er selvf. det alm. 12v/5v 4 pins stik jeg mener,
som også bruges til de eksterne enheder.

> Hvillke stik siger manualen der skal bruges.

Den siger ikke noget om hvilke der skal bruges hvornår og hvorfor, kun hvor
de skal sidde (hvilket jo giver sig selv i forvejen) så den er ikke til
nogen hjælp på det punkt.

> Nej hvis fabrikanten ment at det var nok, var det 4p stik ikke blive
> monteret.

Det står ikke som et krav til mobo at din PSU skal have det 4 pins stik, men
det må skulle forståes som det er en selvfølge da det er en Pentium
processor der skal monteres. Men skal det også forståes som om at alle 3
stik skal monteres (ellers var de ikke på mobo)

Fra : Hans

Dato : 01-05-05 02:08

Martin [5220] wrote:
> [...]
> på bundkortet - skal de det?
>
> Jeg regnede med at 20 pins ATX stikket var nok !

De skal monteres alle 3, ellers bliver bundkortet ustabilt.

Hans