Asus P4P800-E Deluxe - chassis fan tilslut~
Fra : Elscorpio

Dato : 28-04-05 12:37

Hej NG

Jeg har et Chieftec Dragon miditower kabinet + nævnte motherboard

Ifølge Asus tegningenen sidder der kun et sted hvor man kan tilslutte
chassis fan(ved siden af SATA stikket), mit Chieftec har mulighed for
2 chassis fans bagerst og 1 forrest.

Hvad gør man hvis man skal bruge alle 3 muligheder i det kabinet for
ind og udluftning?

Mvh

Martin

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-04-05 16:55

Hej Martin

> Hvad gør man hvis man skal bruge alle 3 muligheder i det kabinet for
> ind og udluftning?

Man køber et lille y-kabel, så du får 2 stik du kan koble på.
Ikke alle forretninger har dette kabel, men det findes.

Mvh. brian

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-04-05 14:07

Brian Olesen wrote:
> Hej Martin

> Man køber et lille y-kabel, så du får 2 stik du kan koble på.
> Ikke alle forretninger har dette kabel, men det findes.

Alternativt køber du en eller flere ekstra blæsere - f.eks. Papst, som
er et godt mærke - som tilsluttes direkte til strømforsyningen (med dèn
type firbenede strømstik, som også fodrer harddisk og optiske drev med
strøm og som du gerne skulle have et par ekstra til rådighed af. Der kan
dog i princippet sagtens sættes flere blæsere på eet stik). De fås både
i 80 x 80 mm (standard) og 120 x 120 mm (som der er plads til bagi i mit
eget Dragon full tower-kabinet) og med forskellig styrke (både
lydmæssigt og i forbindelse med hvor meget luft, de flytter).

Således overbelaster du heller ikke dit motherboard, da strømmen til
blæserne føres helt uden om motherboardet, som vist kun er beregnet til
een 80mm blæser per. stik.

Eneste minus er så at man ikke umiddelbart kan overvåge
omdrejningshastigheden (i hvert fald ikke på basismodellerne), men den
ligger alligevel stabilt med disse kvalitetsblæsere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim

Dato : 01-05-05 17:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev
> Således overbelaster du heller ikke dit motherboard, da strømmen til
> blæserne føres helt uden om motherboardet, som vist kun er beregnet til
> een 80mm blæser per. stik.

Men hvis man nøjes med en blæser pr. stik på MB,
( 2 stk ialt ) så skulle det da ikke blive overbelastet hvar ?

> Eneste minus er så at man ikke umiddelbart kan overvåge
> omdrejningshastigheden (i hvert fald ikke på basismodellerne), men den
> ligger alligevel stabilt med disse kvalitetsblæsere...

Eller styre omdrejningshastigheden ik ? så hvis den larmer
lidt for meget så kan man lige skrue lidt ned på omdrejningshastigheden ?

Mvh Kim