Xeon-temperatur
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-05 23:17

Hej,

Er der nogen herinde som ved, hvad en Xeon Nocona omkring 3 Ghz
normalt ligger på i temperatur? Det kommer selvfølgelig nok an
på så mange ting, men er 55° mon for meget?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 21-04-05 23:24

Thomas G. Madsen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen herinde som ved, hvad en Xeon Nocona omkring 3 Ghz
> normalt ligger på i temperatur? Det kommer selvfølgelig nok an
> på så mange ting, men er 55° mon for meget?

Nåhhh...du har fået købt dit nye system.
Mine 2 Xeon 2,4 533 med standard intel kølere ligger på hhv 39 og 40 gr
Celsius.
55 grader lyder da lidt voldsomt i mine ører !!

Har du ordentlig gennemtræk i boxen ?

Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-05 23:31

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Nåhhh...du har fået købt dit nye system.

Jeg prøver det da i det mindste. :)

> Mine 2 Xeon 2,4 533 med standard intel kølere ligger på hhv 39
> og 40 gr Celsius. 55 grader lyder da lidt voldsomt i mine ører!!

Tror du ikke at dem med 800 Mhz FSB udvikler mere varme?

> Har du ordentlig gennemtræk i boxen ?

Ja, det vil jeg mene.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-05 23:40

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Mine 2 Xeon 2,4 533 med standard intel kølere ligger på hhv 39
> og 40 gr Celsius.

Med hvilket program måler du (og Claus) egentlig temperaturen?
Jeg går ud fra det BIOS fortæller.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-04-05 20:13

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Har du ordentlig gennemtræk i boxen ?

Det viste sig, at der ikke var ordentligt gennemtræk.
Jeg havde fået forhandler til at montere nogle Magic Fleece-
måtter i kabinettet, men han havde lukket for lige lovlig mange
af ventilationshullerne, så da de blev skåret fri, lykkedes det
faktisk at få temperaturen ned med 10°.

Det overrasker mig at det kan gøre så stor en forskel, men det
gjorde det altså.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 23:26

Thomas G. Madsen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen herinde som ved, hvad en Xeon Nocona omkring 3 Ghz
> normalt ligger på i temperatur? Det kommer selvfølgelig nok an
> på så mange ting, men er 55° mon for meget?

På mine HP servere ligger 3 GHz bokse 'nede' omkring 40-45 grader.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-05 23:37

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> På mine HP servere ligger 3 GHz bokse 'nede' omkring 40-45
> grader.

Hmm, shit. Hvis jeg stiller den til at skulle ramme 45° så kører
den hulens kabinetsblæser bagi kabinettet på fuld skrue hele
tiden og det larmer helt vildt. Stiller jeg den derimod til 55°,
så kører den knapt så stærkt og holder endda helt stille engang
imellem, men det ville jo da være surt, hvis den ikke kan holde
til at ligge på 55°.

--
Hilsen
Madsen