Rækkefølge af HD ændres ?? (Asus)
Fra : Sven

Dato : 21-04-05 22:39

Hej.
Hvis min externe HD (USB2) bliver siddende tilsluttet under en restart, så
ændrer min BIOS HD rækkefølgen, så PC'en ikke kan boote. Jeg må så gå ind i
BIOS og fortælle den, hvilken harddisk der er nr 1 (altså den der skal
bootes fra), hvilket er SATA-RAID. Men uanset hvilken HD i PC'en Windows
bliver installeret på, så gør BIOS dette ånssvage med, at rode rundt med HD
rækkefølgen, når der sker ændringer.
Findes der ikke en måde, så man kan "låse" harddisk 1 (SATA RAID), så den
ikke ændres fordi der tilføjes/fjernes en af de andre harddiske, herunder en
extern USB2 HD?
ASUS K8V DeLuxe med nyeste BIOS (den har også gjort det med de tidligere
BIOS-versioner)

Sven

Fra : Jens Ottesen

Dato : 08-05-05 11:16

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en extern USB2 HD?
> ASUS K8V DeLuxe med nyeste BIOS (den har også gjort det med de tidligere

Kan du ikke gå ind og sætte "other bootdevice" som primær.

mvh.
Jens