Batteri
Fra : gonsodk

Dato : 21-04-05 17:18

Når man reseter biosen tager men da batteriet ud af bundkortet , så
kommer jeg det ind igen og pc ville ikke starte ????? kan nogle hjælpe
mig

Fra : Mads

Dato : 21-04-05 19:41

On 21 Apr 2005 09:17:59 -0700, egjensen@esenet.dk (gonsodk) wrote:

>Når man reseter biosen tager men da batteriet ud af bundkortet ,

Det er meget sjældent at det er nødvendigt at fjerne batteriet.
De fleste bundkort har en Reset CMOS switch, en jumper
man flytter et kort øjeblik, eller et par kontaktpunkter man
kortslutter med en skruetrækker.

Men tjek om du nu også har fået sat batteriet ordenligt i igen.

Sker der slet ingenting når du vil tænde maskinen ?
( Har du sat strømkablet i? )

mvh Mads

Fra : gonsodk

Dato : 22-04-05 06:29

Mads <DeathTo@llSpammers.com> wrote in message news:<qpsf61pmirj6knodopvvoi11pmnsccr3b9@4ax.com>...

> [...]
>
> Men tjek om du nu også har fået sat batteriet ordenligt i igen.
>
> Sker der slet ingenting når du vil tænde maskinen ?

Ja den er sat rigtig i og der er også strøm kabel i , men maskinen er død
Egon

Fra : Mads

Dato : 22-04-05 09:05

On 21 Apr 2005 22:29:05 -0700, egjensen@esenet.dk (gonsodk) wrote:

> Ja den er sat rigtig i og der er også strøm kabel i , men maskinen er død

Der er ikke en On/Off switch bag på strømforsyningen som er blevet
vippet over på Off? Der er også tændt henne på kontakten?
( måske dumme spørgsmål, men hvis du vidste hvor tit den slags sker )

Har du prøvet at resette BIOS'en på normal vis?
( altså sådan som jeg beskrev det )

Hvis det heller ikke hjælper, ja så har du sgu nok fået
rørt ved noget der ikke skulle røres ved.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 11:07

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ( altså sådan som jeg beskrev det )
>
> Hvis det heller ikke hjælper, ja så har du sgu nok fået
> rørt ved noget der ikke skulle røres ved.

Batteriet er vel ikke blevet vendt forkert ?
kunne sikkert slå nogen kredse omkring Bios ihjel
mvh
Preben

Fra : Woodi

Dato : 21-04-05 20:19

"gonsodk" <egjensen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Når man reseter biosen tager men da batteriet ud af bundkortet , så
> kommer jeg det ind igen og pc ville ikke starte ????? kan nogle hjælpe
> mig

Når du nu alligevel har batteriet ude så tjek det lige ved samme lejlighed
eller ny (2032) - de holder sjældent mere end 2 år.
Men clear bios med den jumber der sidder lige ved siden af og tilbage med
den igen - derefter burde den starte op igen og du kan så gå ind i
opsætningen og stille ur og dato igen.

Vh. Woodi.

Fra : Hans

Dato : 26-04-05 20:01

gonsodk wrote:
> Når man reseter biosen tager men da batteriet ud af bundkortet , så
> kommer jeg det ind igen og pc ville ikke starte ????? kan nogle hjælpe
> mig

Tog du batteriet ud fordi maskinen ikke ville starte, eller vil den ikke
starte efter batteriet har været ude?

Du skal lige være opmærksom på, at på mange bundkort varer det flere
minutter inden bios bliver nulstillet efter batteriet er fjernet.

Hans