Half life 2 kompatibelt bundkort?!
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 20-04-05 01:05

Hej,

Jeg havde problemer med at køre Half life 2 på min gamle maskine. Nu har jeg
købt nyt ABIT AN7-motherboard og 1,5 GB RAM. Kan det virkelig passe, at det
stadig ikke fungerer? Jeg kører med 128MB G-force 4 og alle drivere er up to
date.
Fejlen består i, at spillet simpelthen bare stopper pludseligt. Lyden hakker
og man kan intet gøre andet end at genstarte computeren på tænd/sluk-knappen
bagpå.
Har nogen overhovedet været ude for dette problem? Eller har det monstro
overhovedet noget med hardwaren at gøre? Hmmm....jeg er i hvert fald på bar
bund her!!!

MVH

Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 11:38

Christian Jørgensen skrev:

> Har nogen overhovedet været ude for dette problem? Eller har det
> monstro overhovedet noget med hardwaren at gøre? Hmmm....jeg er i

Jeg har været udefor compatibilitetsproblemer mellem hardware og spil.

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-05 18:17

"Christian Jørgensen" <kelmar_chr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Har nogen overhovedet været ude for dette problem? Eller har det monstro
> overhovedet noget med hardwaren at gøre? Hmmm....jeg er i hvert fald på

Det kan sagtens være hardware. Jeg går udfra, at du har prøvet med
nyinstallation, også HL2. Er det nyt grafikkort, eller det gamle? Prøv et
andet grafikkort. En anden ting, så har jeg oplevet at nyeste driver har
fået et spil til at gå ned, eller virke dårligere, så prøv en driver et par
numre før end den du har nu.

Er det samme sted den stopper? Efter samme tidsinterval? Har andre spil
problemer? Du skal give nogle flere oplysninger.

Inden jeg købte mit Geforce 6600 GT, spillede jeg HL2 med et Geforce4
Ti4800SE og den hakkede da med jævne mellemrum, men det gik dog ikke ned.

> MVH
>
> Christian

Nicolai

Fra : Brian Lund

Dato : 10-05-05 06:13

> [...]
> andet grafikkort. En anden ting, så har jeg oplevet at nyeste driver har
> fået et spil til at gå ned, eller virke dårligere, så prøv en driver et

Til Geforce 4 (TI-4200) har jeg de bedste erfaringer med driver versioner i
40'ene, jeg tror det var 42.82 eller 43.45

Brian

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-04-05 10:01

"Christian Jørgensen" <kelmar_chr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fejlen består i, at spillet simpelthen bare stopper pludseligt. Lyden
> hakker og man kan intet gøre andet end at genstarte computeren på
> tænd/sluk-knappen bagpå.

Jeg havde samme problem med CS for nogle år tilbage, da jeg havde købt et
nyt grafikkort, som blev for varmt. Problemet hørte op hvis jeg
underclockede grafikkortet, så det røg retur (havde 2 med samme problem).

mvh Frank