Erstatning for NF7?
Fra : Anders Houmark

Dato : 19-04-05 14:46

Hej
Forhistorie:
Jeg har et Abit NF7 revision 2.0. Da jeg i tidernes morgen købte dette
bundkort havde jeg selvfølgelig læst anmeldelser af det, men må åbenbart
ikke helt have fået fat i, at det kun var -S versionen af dette bundkort der
havde et godt onboard lydkort.. Jeg gjorde mig ikke rigtig nogle tanker
derom, da jeg dengang havde et ganske hæderligt Hercules lydkort...
Desværre ville bundkortet og lydkortet ikke fungere sammen med Windows 2000
og jeg blev derfor nødt til at sælge lydkortet til en ven.. Desværre lyttede
jeg ikke ordentligt til onboard lydkortet og fandt først senere ud af, at
der er noget galt med det. Fejlene består i, at lyden hakker/sløver ned hvis
jeg taster på keyboardet..Det er faktisk temmelig irriterende :-/ Har
googlet, opdateret alle drivere, googlet endnu mere osv.. og har aldrig
fundet en løsning

Har overvejet at købe et PCI lydkort, men tør næsten ikke tage chancer
igen.. med mit held får jeg blot samme problem som med Hercules lydkortet..

Erstaningskort?
Har overvejet at skifte bundkortet ud med et nyere.. Pt. har jeg visse krav
som skal opfyldes:
Plads til Alpha Pal 8045T cpu køleblok. Den fastmonteres gennem 4 huller i
bundkortet, rundt om CPU soklen.
Skal kunne benytte mit gamle udstyr, dvs XP1700 cpu, 2x IDE100 diske, cd og
dvd brænder.
Må gerne have mulighed for overclocking, men det er ikke livsnødvendigt.
Skal være klippestabilt!!
Må gerne være billigt

Har overvejet at skifte til et Abit NF7-S rev. 2.0 og et Asus A7N8X-E deluxe
(vist nok den modelkode :), er der andre jeg skal overveje? Abit kortet er
ca. 150-200 kroner billigere..
Jeg har tænkt over, at det ville være dumt at spilde penge på et nyt
bundkort hvis det alligevel forældes om ½ år (det nuværende jeg har er jo
allerede gammelt?).. Så måske skal jeg have den store pengepung frem og købe
noget der er mere fremtidssikret?

På forhånd tak for hjælpen!

Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
www.Drejofestival.dk

Fra : FedeDorit

Dato : 19-04-05 16:59

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort hvis det alligevel forældes om ½ år (det nuværende jeg har er jo
> allerede gammelt?).. Så måske skal jeg have den store pengepung frem og

Jeg har et NF7-S rev.2.0 og en XP2600+ og er utroligt glad for det.Jeg vil
beholde det så lang tid som muligt.Jeg bruger osse det onboard lydkort
(Soundstorm) og købte det osse pga. mange gode anmeldelser mht. lyd og
overclocking.
Jeg kan ikke se hvor for man skulle købe et 64bit system når der endnu ikke
er Windows og spil der understøtter 64 bit.Jeg ved godt at Windows Longhorn
understøtter 64 bit men hvornår kommer det??
Jeg synes det virker tåbeligt at bruge en masse penge på 64bit cpu/bundkort
nu,for når der så kommer 64 bit software,så er de nuværende 64 bit cpu´er
sikkert forældet.
Eneste fordel jeg kan se ,er at 64bit bundbrædter osse har PCI-Express og er
derved fremtidssikret(indtil de finder på noget nyt igen)og man derved kan
få nogle monster grafikkort
Så jeg holder mig til 32 bit cpu så længe jeg kan.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-04-05 20:52

"FedeDorit" <123@123.dk> crashed Echelon writing

> Jeg kan ikke se hvor for man skulle købe et 64bit system når der endnu
> ikke er Windows og spil der understøtter 64 bit.Jeg ved godt at
> Windows Longhorn understøtter 64 bit men hvornår kommer det??

Nu er ikke alle OS windows, Linux har længe kunne køre 64bit. XP-64 kommer
her i løbet af en måneds tid og har længe (sidste års tid) kunne hentes
gratis i beta udgave.

> Jeg synes det virker tåbeligt at bruge en masse penge på 64bit
> cpu/bundkort nu,for når der så kommer 64 bit software,så er de
> nuværende 64 bit cpu´er sikkert forældet.

Næh, men til gengæld har de dobbelt busbredde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 17:07

Anders Houmark skrev:

> Må gerne have mulighed for overclocking, men det er ikke
> livsnødvendigt. Skal være klippestabilt!!
> Må gerne være billigt

Abit KV7 ?

Jeg har et og det er det bedste bundkort jeg har købt til dato.
Anvender både Windows 2000 og Linux på det. Bruger et billigt C-Media
PCI-lydkort pt, af hensyn til game-porten

- Det bliver dog udskiftet med et Audiotrak indenfor nær fremtid...