Bundkort til microtower
Fra : Mark Vilstrup Svanes~

Dato : 19-04-05 13:23

Hej gruppe,

Jeg står over for at skulle opgradere mit bundkort til et microtower
chassis. Er der nogen begrænsninger i størrelsen på det bundkort jeg måtte
vælge?

Link til fabrikantens hjemmeside:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06a/12454-64287-89301-321860-f50-401819.html

På forhånd tak,

Mark

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-04-05 15:58

> Jeg står over for at skulle opgradere mit bundkort til et microtower
> chassis. Er der nogen begrænsninger i størrelsen på det bundkort jeg måtte
> [...]

Teoretisk, så er microATX da microATX... MEN: Det er min erfaring at Compaq
(og Dell og IBM og andre 'kvalitetsmærkevarer') fremstiller PC'er som ikke
følger samme standard som alle 'bambus' og 'klon' PC'er ellers bruger. Det
er forsåvidt OK, men det gør opgradering ubetalelig.

Inden du kaster dig ud i nyt bundkort, skal du checke
om skruehuller i nyt bundkort er anvendelige i eksisterende kabinet
om ledningsforbindelser til afbryder, frontUSB, frontlyd i eksisterende
kabinet overhovedet kan tilsluttes dit ønskede 'klon-bundkort'
om bagpladedæksel bagi eksisterende kabinet kan tilpasses 'klon-bundkort'
om der er sære stik, der skal forbindes på eksisterende strømforsyning (der
i øvrigt kun er 230 Watt på din hp)
om der er plads til skærmkort, lige hvor den nye AGP eller PCIe -port
kommer til at sidde
(og der er garanteret også noget, jeg har glemt ... !)

Hvis du ikke er sikker på ovenstående, så glem det!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy