ddr ram kompatibilitet
Fra : Torben Jensen

Dato : 13-04-05 16:26

Hejsa

Jeg har en compaq desktop PC med noget pc2100 DDR ram ved 266 mhz.
Kan man være sikker på at computeren kan bruge alskens DDR ram (f.eks.
også 400 el. 500 mhz), eller er det klogest at holde sig til de 266
mhz?
Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at blande forskelligartede
ramblokke

mvh Jon Loldrup

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-05 17:58

Torben Jensen skrev:

> Jeg har en compaq desktop PC med noget pc2100 DDR ram ved 266 mhz.
> Kan man være sikker på at computeren kan bruge alskens DDR ram (f.eks.

Ja.

> Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at blande forskelligartede
> ramblokke

Det kan du nu roligt gøre...

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 16:03

> Ja.
Er du sikker? Synes nu man har hørt meget om compaq og ibm kun virkede med
nogle bestemte typer ram. Eller var det kun tilbage i sd-ram tiden...?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 17:11

Aksel Spandet skrev:

> Er du sikker? Synes nu man har hørt meget om compaq og ibm kun
> virkede med nogle bestemte typer ram. Eller var det kun tilbage i
> sd-ram tiden...?

Jeg har ikke oplevet fænomenet med DDR SD-RAM. Kun med SDR SD-RAM.