Bedste bundkort/cpu
Fra : Kim Hansen

Dato : 11-04-05 20:10

Hej

Jeg har to bundkort, et MSI k7n2 delta-L med en 2500MHz barton 333

og et Soltek SL-drv5 med en 2400MHz Thorton 266

Hvilket er hurtigst? og er der meget forskel?

2500 kører kun 1870MHz
2400 kører 2000MHz

Hvad er forskellen?

Msi er nforce2 chipsæt
Soltek er via kt333

Er der stor forskel på de to chipsæt?
Stabilitet og hastighed?

Jeg har 768 mb Samsung pc2700 og et fx6600gt
der skal i, Hvilken konfiguration er hurtigst?

På forhånd tak.

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-04-05 09:56

Kim Hansen wrote:
> [...]
> Stabilitet og hastighed?
>
> Jeg har 768 mb Samsung pc2700 og et fx6600gt
> der skal i, Hvilken konfiguration er hurtigst?

Din Barton 2500 er hurtigst, da den bl.a. har mere L2 cache end din 2400
nForce 2 chipsettet er hurtigere og bedre end KT333
MSI laver bedre boards end Soltek!

Så smid den nye hardware i MSI/barton maskinen!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-05 11:12

Esben von Buchwald skrev:

> 2400 nForce 2 chipsettet er hurtigere og bedre end KT333

nForce 2 dur bare ikke til Linux. Det bør man være opmærksom på.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-04-05 11:19

> nForce 2 dur bare ikke til Linux. Det bør man være opmærksom på.

Lidt mere praecit formuleret: nForce2 er besvaerligt at faa til at virke
stabilt under linux. Kraever ofte at man slaar ACPI fra ved boot, hvilket er
en feature forringelse.

Men det kan lade sig goere. Min maskine er klippestabil.

Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-04-05 15:08

On Tue, 12 Apr 2005 10:55:54 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>Din Barton 2500 er hurtigst, da den bl.a. har mere L2 cache end din 2400
>nForce 2 chipsettet er hurtigere og bedre end KT333
>MSI laver bedre boards end Soltek!
>
>Så smid den nye hardware i MSI/barton maskinen!

Ok det vil jeg så gøre, lige nu sidder soltek og 2400 i min
maskine, men så må jeg jo formatere engang.
Takker