Forskellen på DDR2 og PC3200 ram?
Fra : Morten Bowman

Dato : 03-04-05 20:00

Hejsa
Er igang med at købe nyt mobo.
jeg kunne i den forbindelse godt tænk mig at vide hvor meget der er vundet
ved at vælge et mobo til DDR2 fremfor PC3200?
Kan det betale sig?

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-05 07:22

> [...]
> jeg kunne i den forbindelse godt tænk mig at vide hvor meget der er vundet
> ved at vælge et mobo til DDR2 fremfor PC3200?

Der behøver ikke være nogen forskel på DDR2 og PC3200...

Der er forskel på DDR(1) og DDR2 RAM, de har forskellige sokler, og RAM'ene
passer altså kun til hver sit bundkort!
Svjh er der også lavet PC3200 DDR2 RAM, PCxxxx er hastigheden (i MB/s) på
RAMen, og kan for så vidt sagtens være PC3200 på både DDR(1) og DDR2 RAM...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 10:05

Brian Lund skrev:

> Svjh er der også lavet PC3200 DDR2 RAM, PCxxxx er hastigheden (i

Ja. DDR2 er på 2x64-bit, hvor DDR kun er på 1x64-bit (det er
busbredder, ikke modulernes interne opbygning og allokering).