Forskel på Asus bundkort?
Fra : Kim E.

Dato : 31-03-05 11:10

Jeg er kommet lidt i tvil om hvad forskellen er på disse bundkort:

ASUS P4C800-E Deluxe
http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/overview.htm

ASUS P4C800 Deluxe
http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-d/overview.htm

Når man kigger på Asus's hjemmeside har "E" modellen sort køler og den uden
"E" sølvfarvet køler.
Mit problem er at jeg ifølge kvitteringen har købt et UDEN "E" men mit kort
ligner 100% det med "E" som vises på Asus´s hjemmeside.

Hvad er forskellen eller på de 2 kort? Hvordan finder jeg ud af hvilket kort
jeg har fået? :)

--
Kim E.
Spamfilter: -FJERN-

Fra : Hans

Dato : 31-03-05 12:08

Kim E. wrote:

> Hvad er forskellen eller på de 2 kort? Hvordan finder jeg ud af
> hvilket kort jeg har fået? :)

E-udgaven har Intel- og den anden har 3Com Gigabit Lan.

Modelbetegnelsen står også nede på printet mellem PCI-slot 2 og 3.

Hans

Fra : Madsen

Dato : 31-03-05 17:18

Kim E. wrote:
> [...]
> mit kort ligner 100% det med "E" som vises på Asus´s hjemmeside.
>
> Hvad er forskellen eller på de 2 kort? Hvordan finder jeg ud af

Hej Kim
Syd broen er skiftet fra ICH5 til ICH5R ( ICH5R Supportere RAID0 på de 2
SATA på sydbroen).
LAN controlleren er skiftet fra 3COM 3C940 Gigabit LAN PCI Controller til
Intel 82547EI Gigabit LAN controller.
Hvilken andre ændringer der er lavet, har jeg ikke fundet.
Har efter følgede fundet dette på asus's hp:
http://www.asus.it/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84821

--
Madsen

Fra : Kim E.

Dato : 31-03-05 19:27

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev:
> Syd broen er skiftet fra ICH5 til ICH5R ( ICH5R Supportere RAID0 på de 2
> SATA på sydbroen).

Takker for info, det kan dog ikke passe da jeg har kørt RAID0 i 15 måneder
på den?!?!
Men ok jeg må konkludere at den største forskel åbenbart er netkortet og den
forskel er jo nærmest uvæsentlig IMO.

Takker for de hurtige svar

--
/ Kim E.
Næstved omegn

Fra : Madsen

Dato : 31-03-05 20:16

Kim E. wrote:

> Takker for info, det kan dog ikke passe da jeg har kørt RAID0 i 15
> måneder på den?!?!

Ikke på sydbroen men der er også en promis 20378 på begge kort.
http://www.asus.it/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84821

> Men ok jeg må konkludere at den største forskel åbenbart er netkortet
> og den forskel er jo nærmest uvæsentlig IMO.

På E kortet er der som nævnt også mulig hed for at køre raid 0 på de 2 SATA
der er forbundet til sydbroen ICH5R ( det er kun en ICH5 på P4C800 Deluxe).
Du kan på begge kort køre RAID 0+1 På promis controleren som under støtter
2stk PATA og 2stk SATA i alt 4 diske som kan Køre RAID 0, RAID 1 eller RAID
0+1.
Så med et E board kan du få styret din lyster hvis du vil køre raid

> Takker for de hurtige svar
Køre selv med et P4C800-E deluxe men har ikke kunne afprøvet net kortets
1Gigabit ( mangler noget at prøve den op imod) så jeg ved ikke om det er net
kortet eller et andet sted at flaske halsen er.
--
Madsen