Nye bredere stik på ATX strømforsyninger?
Fra : MIC

Dato : 30-03-05 18:29

Hello NG!
Jeg er ved at samle et Asrock bundkort sammen med et Aopen kabinet. Stikket
på strømforsyningen er for bredt. Det har for mange ledninger....whats
happend?
mvh MIC

Fra : Zulu

Dato : 30-03-05 18:45

MIC wrote:
> [...]
> Jeg er ved at samle et Asrock bundkort sammen med et Aopen kabinet.
> Stikket på strømforsyningen er for bredt. Det har for mange

Så skal du have fat i en 24 -> 20-pins adapter.
De fleste hardwareforhandlere sælger dem.

Zulu

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 30-03-05 20:42

> på strømforsyningen er for bredt. Det har for mange ledninger....whats
> happend?

Samme historie som da de gamle AT stik blev til ATX -> ny standard,
velkommen til fremtiden :o]

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 31-03-05 11:14

> på strømforsyningen er for bredt. Det har for mange ledninger....whats
> happend?
> mvh MIC

Dit 20pins ATX stik passer, jeg har læst det virkerker uden omskifter men
til trods for at jeg har en Ennermax EG465P på 430wat virkede det ikke
tilfreds stillende for mig Mit AC98 onbord lydkort skruede selv op og ned på
lyd styrken uden min indblanding ret ireterende. Venligst Glenn.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 31-03-05 11:42

> Dit 20pins ATX stik passer, jeg har læst det virkerker uden omskifter men

Ja det er rigtigt, men ofte er der en kondensator eller andet stik i vejen
så 24pins stikket ikke kan proppes i 20'eren. Men som du siger hvis der
ingen forhindringer er burde det virke - der er bare 4pins der ikke er
conneted så :)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 31-03-05 21:35

Søren Christensen [8000] wrote:

> [...]
> så 24pins stikket ikke kan proppes i 20'eren. Men som du siger hvis der
> ingen forhindringer er burde det virke - der er bare 4pins der ikke er

Forkert... de sidste 4 pins (i hvert fald de 3) er ekstra strøm, f.eks.
i tilfælde af at man har et slugende grafikkort eller lign.

det BURDE kunne køre med 20pins stik, bare sæt det der hvor hullerne
passer. Medmindre altså at du har et GF6800Ultra eller lign.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 01-04-05 10:52

> Forkert... de sidste 4 pins (i hvert fald de 3) er ekstra strøm, f.eks. i
> tilfælde af at man har et slugende grafikkort eller lign.

Tja.. det er ikke noget jeg har erfaret selv, men jeg har da set flere
skrive det i .hardware grupperne.

> det BURDE kunne køre med 20pins stik, bare sæt det der hvor hullerne
> passer. Medmindre altså at du har et GF6800Ultra eller lign.

Ja selvfølgelig "burde" det det. Så vidt jeg kan se har han et bundkort med
20pins stik og en ny psu med 24pins stik. Så enten tager du fejl eller også
siger du det samme som mig

/Søren