Mobile A64
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-05 22:59

Kommer AMDs Mobile Athlon64ere kun til socket 754, eller kan man forvente
939 udgave i nær fremtid?

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 31-03-05 21:39

Bjarke Andersen wrote:
> Kommer AMDs Mobile Athlon64ere kun til socket 754, eller kan man forvente
> 939 udgave i nær fremtid?

Umiddelbart kan jeg ikke se fordelen i en S939 på en laptop, der er jo
som regel kun 2 slots til RAM, og hvis begge er fyldt fra starten er det
knap så fedt hvis der skal opgraderes... Tror ikke dual channel til
laptops er særligt relevant

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-03-05 22:20

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> som regel kun 2 slots til RAM, og hvis begge er fyldt fra starten er det
> knap så fedt hvis der skal opgraderes... Tror ikke dual channel til

Nu er det jo chipsættet som styrer dualchannel.

I min verden er det jo bare knap så smart at AMD vil udfase 754'eren, men
alle mobile CPUerne bliver jo netop lavet til den sokkel.

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 31-03-05 22:56

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> I min verden er det jo bare knap så smart at AMD vil udfase 754'eren, men
> alle mobile CPUerne bliver jo netop lavet til den sokkel.

Nope! AMD64 har indbygget RAM controller, derfor kører S939 dual og 754
single channel (de ekstra ben er til den ekstra kanal)

så socket 754 er nok udemærket til laptops, hvor man normalt ikke kører
tingene som dual

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-03-05 23:09

> [...]
> single channel (de ekstra ben er til den ekstra kanal)
>
> så socket 754 er nok udemærket til laptops, hvor man normalt ikke kører

Hvordan funker multi socket boardet fra ECS? En chipset memory controller
som slår fra når man monterer S939?

Men uhmkay, hvis jeg vil lege med mobile, så må jeg jo satse på S754.

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-04-05 12:27

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> som slår fra når man monterer S939?
>
> Men uhmkay, hvis jeg vil lege med mobile, så må jeg jo satse på S754.

Nu ved jeg ikke hvilket ECS board du henviser til, men jeg har set et
par stykker med både s939 og s754 eller et slot til at opgradere til
s939 (ville personligt holde mig fra sådan noget, og bare købe den
nyeste af de 2 sockets) - her ser det ud som om at der sidder et par RAM
slots til hver socket, så man skal have sine ram det ene eller andet
sted afhængig af hvilken socket der benyttes... Og dette er netop fordi
der er 2 kanaler på s939, så man ikke kan benytte de slots der er sat
til den ene kanal på s754