A8n Sli Deluxe hakkeri
Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-03-05 18:20

Hej.

Er der virkelig ingen der oplever det samme problem som jeg?

På en ny-installeret windows hakker mine computer ind i mellem - man kan
høre det på musikken, se det på musikken og i spil er det endnu tydeligere.

Jeg synes jeg har opdateret alt hvad jeg kan opdatere og sidder fast nu.

Hjælp!

mvh.
Klaus.

Mit system:

Windows XP SP1
A8n Sli Deluxe m. AMD 3800+ CPU
1 gb. OCZ ram
2 x sata, 2 x IDE diske

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-03-05 18:39

Lige lidt flere oplysninger:

PSU: ThermalTake 420w, Dual-Fan, ATX-PSU
(http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820029)
Grafikkort: Sapphire X850 XT, (http://www.sapphiretech.com/vga/x850-xt.asp)

Jeg bruger nvidias nforce4 standalone kit driver
(http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp2k_6.53)
og foruden de drivere, man finder på asus' hjemmeside.

Af bios bruger jeg den nyeste beta.

Hakkeriet har stået på lige siden jeg installerede windows for første gang -
det var før jeg fik grafikkortet.

Jeg har prøvet at optage musik fra winamp i et optagerprogram, men hakkeriet
er ikke at høre i optagelsen - deraf kan man konkludere, at det er hele
computeren der hakker.

Jeg bruger stortset default settings i bios'en (det eneste jeg har ændret er
boot rækkefølgen, fan warnings og diskettedrevs indstillinger).

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-03-05 20:51

Der må være et eller andet der stjæler ressourcer, spørgsmålet er hvad.
Prøv at starte "jobliste" og se på fanerne ydeevne og netværk, måske det kan
give et hint.

Hvad hvis du starter i fejlsikret tilstand?

Du bør iøvrigt også opgradere til XP2, selvom det nok ikke har noget med
hakkeriet at gøre.
Prøv evt. en anden mus/tastatur.

Der er mange fejlkilder, det er blot at starte fra en ende af.....

/Peter

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-03-05 23:27

Jeg har været ude for det samme med et Asus nforce2
bundkort - her hjalp det at bruge chipset driveren fra
Asus.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-03-05 14:19

> Jeg har været ude for det samme med et Asus nforce2
> bundkort - her hjalp det at bruge chipset driveren fra
> Asus.

Det er da værd at prøve. Jeg vil dog foretrække nvidas drivere da jeg ikke
kan få surround i spil med asus' driver (left/right og center er de eneste
der kommer lyd ud af - det er i øvrigt også et meget mystisk problem).

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-03-05 00:29

On Sat, 26 Mar 2005 18:20:12 +0100, Klaus Petersen
<ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote:

> [...]
> tydeligere.
>
> Jeg synes jeg har opdateret alt hvad jeg kan opdatere og sidder fast nu.

Hej
Har du nogle programmer kørende i baggrunden?
Det kan f.eks. båndbredte måler, temperatur måling, firewall, antivirus,
antiaddware.
Jeg havde et ligenede problem med mit system på et tidspunkt. Det viste
sig at det var en ældre udgave af Du-meter som ca. hvert 10 sekund bruge
alle resourcerne så maskinen hakkede.

/Thomas

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-03-05 14:16

> Har du nogle programmer kørende i baggrunden?
> Det kan f.eks. båndbredte måler, temperatur måling, firewall, antivirus,
> antiaddware.

Jeg har masser af programmer i baggrunden - motherboard monitor, msn
messenger, nvidia firewall tray, og hdd thermometer.

> Jeg havde et ligenede problem med mit system på et tidspunkt. Det viste
> sig at det var en ældre udgave af Du-meter som ca. hvert 10 sekund bruge
> alle resourcerne så maskinen hakkede.

Det er da værd at kigge på helt sikkert.

Tak for dit forslag.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-03-05 14:20

> Har du nogle programmer kørende i baggrunden?

Hm den peeker faktisk til 20% konsekvent ved et hak.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 27-03-05 18:33

jeg oplever nogle gange at lyden selv skruer op og ned igen men kun en lille
smule. Ellers virker Alt 100%
Du har vel instaleret rammen i de blå slots ?
Det kan også være virus fordi med det ram og cpu skulle du jo kunne fylde
hele opstarts bjælken med utility. Venligst Glenn.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-03-05 19:47

On Sun, 27 Mar 2005 15:20:04 +0200, Klaus Petersen
<ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote:

> Hm den peeker faktisk til 20% konsekvent ved et hak.

Hej
Prøv at slå ALT fra og se om den stadig hakker. Så kan du se om det er en
hardware eller software problem.
Jeg er ret sikker på at det er et software problem.
Hvis det er som jeg antager slå du nu en ting til at gangen indtil
hakkeriet opstår igen. Så du kan se hvilket program der laver ged i det.
Min erfaring er at det især er de forskellige monitor programmer som
forårsager hakkeri.

/Thomas

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-03-05 22:26

Jeg erklærer hermed problemet for løst.

Inspireret af hvad Karl Erik har sagt ledte jeg efter asus' chipset driver.
På asus' hjemmeside ligger der 2 versioner af chipset driveren - en 32bit og
en 64bit version.
Jeg kunne ikke få 32 bit versionen til at virke, da udpakker programmet bare
crasher - så jeg prøvede for sjov at installere 64bit versionen og mit
windows kunne faktisk godt køre med den.

Da driveren var installeret var hakkeriet der knap så ofte.

Men som Thomas havde sagt, kunne især monitor programmet introducere
hakkeri - så jeg lukkede dem ned.

Herefter kunne jeg spille en halv times quake3 uden det mindste hakkeri.

Desværre kan jeg vel næppe beskylde driveren for at jeg stinker til quake3

I skal i hvert fald have mange tak for hjælpen!!