Asus A8V-deluxe og AMD64 0,09 micron
Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-03-05 23:33

Hej

Jeg skal til at bestille subjekt hos SHG, men ser på deres beskrivelse af
bundkortet af det kræver seneste BIOS-update, hvis boardet skal køre med en
0,09 micron.
Tilfældigvis har jeg ikke en socket 939 0,13 micron cpu i forvejen, kan det
så stadig lade sig gøre at opdatere bios ?

På forhånd tak for svaret

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 23:39

Thomas Bowers wrote:
> [...]
> Tilfældigvis har jeg ikke en socket 939 0,13 micron cpu i forvejen, kan det
> så stadig lade sig gøre at opdatere bios ?

Det kørte fint for mig, og jeg fik et af de første rev 2 boards af
denne, så jeg tror roligt du kan bestille.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-03-05 23:52

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Det kørte fint for mig, og jeg fik et af de første rev 2 boards af denne,
> [...]

Det gik sq hurtigt med svaret ..... tak for det

Hilsen Thomas

Fra : Peet

Dato : 27-03-05 15:59

"Thomas Bowers" <Bowers@RemovEmedit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilfældigvis har jeg ikke en socket 939 0,13 micron cpu i forvejen, kan
> det så stadig lade sig gøre at opdatere bios ?

Du kan faktisk opdatere BIOS med et helt dødt system
bare du har en diskette med BIOS-fil på.
Det gjorde jeg og det virkede fint efter et par forsøg.
Det er en funktion på boardet som virker ved, at du
straks efter at have tændt skal trykke på Shift + F1
så vidt jeg husker, derefter vil boardet automatisk
kigge på diskettedrev efter BIOS-fil og indlæse den.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 17:02

Peet wrote:

> [...]
> så vidt jeg husker, derefter vil boardet automatisk
> kigge på diskettedrev efter BIOS-fil og indlæse den.

Jep. den gode gamle boot block option lever endnu (eller skal vi sige,
det er andre end INTeL der har øjnet den)
Men så vidt jeg husker skal man bruge en CD til at få det igang nu...
den CD der følger med boardet kan man lave en ISO af og så derefter
smide et andet/nyere bios image ind i den, så virker det.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Peet

Dato : 27-03-05 23:52

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den CD der følger med boardet kan man lave en ISO af og så derefter smide
> et andet/nyere bios image ind i den, så virker det.

Det behøver du ikke - det er en anden mulighed af mange på
det bundkort.
Disketteløsningen kører helt for sig selv og er redningen hvis
boardet er dødt pga. fejl i CMOS/BIOS.
Man downloder simpelthen bare en BIOS-fil fra en fungerende
PC og lægger den på en diskette seperat - den skal dog lige
omdøbes, men det står i manualen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 17:44

Peet wrote:

> [...]
> Man downloder simpelthen bare en BIOS-fil fra en fungerende
> PC og lægger den på en diskette seperat - den skal dog lige

Det var den proceduer jeg beskrev... den er tilsyneladende flyttet fra
Floppy til CD (?!?)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk