ECS K7S5A og 3200 ram?
Fra : Glen Madsen

Dato : 24-03-05 12:00

Hejsa.
Kan man putte 3200 ddr ram i et ECS K7S5A motherboard?

Glen

Fra : JK

Dato : 24-03-05 12:34

On Thu, 24 Mar 2005 12:00:13 +0100, "Glen Madsen"
<faetterfjerndette@brnet.dk> wrote:

>Hejsa.
>Kan man putte 3200 ddr ram i et ECS K7S5A motherboard?

Ja, det har jeg lige været med til forleden. Det kører. Men det er
overgodt, for bundkortet kører typisk fsb133. Det KAN ikke køre fsb166
(men måske fsb150 med en speciel bios), så pc3200 der kan rende 200
MHz er som sagt overgodt, uden at kunne udnyttes fuldt ud eller
tilnærmelsesvist.

Ram må gerne være hurtigere end nødvendigt.
Det er jo meget fornuftigt at bruge det mest gængse og billigste. Der
er 2 stk. DDR ram slots. Vi satte 512 plus 256 i den. Så 512 moduler
håndteres godt nok. Bundkortet kan (uden grund i ram) være tilbøjelig
til at resette bios med indstilling på fsb100. Det giver en lavere cpu
hastighed hvis det er en til fsb133. Man kan bare indstille det
korrekt igen i bios, og holde lidt øje med den i System i
kontrolpanel, hvor hastigheden står angivet.

mvh

John

Fra : Glen Madsen

Dato : 24-03-05 12:45

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt igen i bios, og holde lidt øje med den i System i
> kontrolpanel, hvor hastigheden står angivet.

Takker mange gange :)

Glen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-05 18:03

> [...]
> korrekt igen i bios, og holde lidt øje med den i System i
> kontrolpanel, hvor hastigheden står angivet.

Det er nok fordi det har en indbygget sikring, som gør at hvis man
resetter PCen inden den bliver færdig med POST, sætter den hastigheden
til standardniveau!

Dette er der ikke noget underligt i, så slipper man for at lave clear
Cmos når ens PC ik kan boote fordi den er sat for højt

Fra : MVP

Dato : 26-03-05 09:48

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette er der ikke noget underligt i, så slipper man for at lave clear Cmos
> når ens PC ik kan boote fordi den er sat for højt

Næ - det er fordi boardet er kendt for at være notorisk tilbøjelig til at
resette BIOS uden nogen som helst grund.
Der er lavet masser af forsøg på at få boardet til at holde op med dette (3.
part BIOS, std.by circut modding etc), men ingen er universielt brugbare.

/Mads