nforce2 mb med cpu vcore justering
Fra : Soeren

Dato : 22-03-05 23:23

Er der nogen der vil checke om deres nforce2 MB har vcore justering på cpu,
således at spændingeng kan justeres ned? Der er masser af boards der kan
justere spændingen op, men jeg vil gerne justere ned både på hastighed,
spænding og dermed strømforbrug.

Mvh Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-03-05 23:52

"Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> således at spændingeng kan justeres ned? Der er masser af boards der kan
> justere spændingen op, men jeg vil gerne justere ned både på hastighed,

Har et Abit AN7 og det tillader vcore justering i begge retninger.

Mvh
Benjamin

Fra : Soeren

Dato : 23-03-05 16:52

> Har et Abit AN7 og det tillader vcore justering i begge retninger.
>
> Mvh
> Benjamin

Tak for svaret, er du tilfreds med mb?

Mvh Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-03-05 17:06

> Tak for svaret, er du tilfreds med mb?

Ja jeg er meget glad for boardet, det er uhyre stabilt (har endnu ikke fået
en fejlmelding, købt i juli sidste år), har mange dejlige funktioner som
S-ATA, surround sound, USB2.0 og en masse andet.
En anden god ting du sikkert vil blive glad for når nu du vil underclocke,
er at du også kan justere spændingen til chipsættet ned.

Mvh
Benjamin

Fra : Soeren

Dato : 23-03-05 16:49

Ved nærmere eftertanke er jeg ret ligeglad om det er et nforce2 mb, blot er
det vigtigt at vcore kan justeres ned og ikke kun op.
Altså et socket A mb som jeg skal bruge til en server med en mobile athlon
clocket ned til ca 800 Mhz
Det gør bestemt ikke noget at mb også har indbygget s-ata.

Er der nogen der har sådan et og evt vil sælge det?

Mvh Søren

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 23-03-05 20:21

On Tue, 22 Mar 2005 23:23:18 +0100, "Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>således at spændingeng kan justeres ned? Der er masser af boards der kan
>justere spændingen op, men jeg vil gerne justere ned både på hastighed,

Jeg har en Abit NF7 -S v2.0 som kører med en XP-M 2400+(1800Mhz 35w) clocket
ned til 1000Mhz ved 1.1v

Der er en liste over bundkort på denne side som du måske kan bruge:

<http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=69

http://tinyurl.com/5mz9h

--
Henrik

Fra : Soeren

Dato : 23-03-05 23:37

"Henrik Villadsen" <chef@jyde.dk> wrote in message

> [...]
> clocket
> ned til 1000Mhz ved 1.1v
>
> Der er en liste over bundkort på denne side som du måske kan bruge:

Glimrende!

Tak for det.
Jeg har testet et Abit NF7-S2G , og et MSI K7N2-Delta2-LSR, de kan kun hæve
vcore. msi boardet var ellers ret godt, performede bedre end abit boardet.
og de havde begge native nforce s-ata.

/Søren

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 24-03-05 08:39

On Wed, 23 Mar 2005 23:37:27 +0100, "Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vcore. msi boardet var ellers ret godt, performede bedre end abit boardet.

Jeg ved ikke om du er klar over det men Abit NF7-S2G er en skrabet udgave, som
ikke har samme indstillings muligheder som NF7-S-v2. lidt ala Geforce vs Geforce
MX...

Det har også meget at sige hvilket grafikkort du bruger, meen de kan som regel
også clockes ned
--
Henrik