Ram og MSI K8N Neo4?
Fra : Vega

Dato : 21-03-05 17:15

Hej.

Hvordan sættes to Samsung ramklodser på 512mb hver i dette board så det
kører dual?, har kigget i manualen, men synes ikke det står der.

Mvh. Vega.

Fra : Jens G

Dato : 21-03-05 17:58

On Mon, 21 Mar 2005 17:15:28 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvordan sættes to Samsung ramklodser på 512mb hver i dette board så det
>kører dual?, har kigget i manualen, men synes ikke det står der.

Sæt dem i 1 og 2, eller 3 og 4.

Det er meget klodset skrevet i manualen. Der hvor der står at det kun
virker i det tre kombinationer i tabellen under, skal det være
tabellen over, så vidt jeg har kunnet finde ud af.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-03-05 21:50

> Det er meget klodset skrevet i manualen. Der hvor der står at det kun
> virker i det tre kombinationer i tabellen under, skal det være
> tabellen over, så vidt jeg har kunnet finde ud af.

I min manual (K8N-SLI) står der på s. 2-8: DIMM1 (ch.a) DIMM2 (ch.b)

Så hvis man både bruger channel A+B ved dual channel er det vel logisk
nok at skrive det sådan! men ok de kunne self. have skåret det ud i pap...

I øvrigt, så det der full screen logo fra ved POST, så kan man se om RAM
kører 64bit (single) eller 128bit (dual) mode

Fra : Vega

Dato : 24-03-05 03:47

Hej Esben.

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt, så det der full screen logo fra ved POST, så kan man se om RAM
> kører 64bit (single) eller 128bit (dual) mode

Det er gjort

Jeg har fået et problem, ved ikke om du har prøvet det samme.
Når jeg starter maskine, eller genstarter den, så efter den har talt ram
osv. så går der 3 min. får Windows XP loading billedet kommer, det er ret
belasten, hvis man skal genstarte flere gange på kort tid, men osse bare i
det hele taget. Det skal da ikke være sådan vel? Ved du hvad jeg kan/skal
gøre?

Ps. Har prøvet at installere win XP forfra.

Mvh. Vega.

Fra : Jens G

Dato : 24-03-05 08:10

On Thu, 24 Mar 2005 03:47:27 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>det hele taget. Det skal da ikke være sådan vel? Ved du hvad jeg kan/skal

Prøv at læse denne tråd:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=76230.0

Den oprindelige spørger får godt nok ikke løst sit problem, men der er
mange forslag, som hjælper andre i tråden.

Fra : Vega

Dato : 24-03-05 12:28

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse denne tråd:
> http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=76230.0
>
> Den oprindelige spørger får godt nok ikke løst sit problem, men der er
> mange forslag, som hjælper andre i tråden.

Hej Jens.

Du har lige redet min påske. Takker mange gange, fandt løsningen i 3.
sidste og sidste svar. Jeg har nemlig en usb cardreader i.
God påske!

Mvh. Vega.