I/O fejl
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:07

I/O fejl

Jeg har en maskine af mærket Amitech på 1000 MHz stående som jeg skal have
installeret Windows XP på og det skulle jo være en smal sag men det er det
ikke. Den vil nemlig ikke kommunikere med hverken harddisk eller de 2
CD-ROM-drev. Den har tidligere villet køre men nu ser den ud til at være
gået i ged. Harddisken er formateret (NTFS) og er checket på en anden
maskine og kører som den skal.

Jeg kan ikke komme ind i BIOS da den melder at den skal bruge BIOS fra en
diskette jeg ikke har. Hvad kan problemet være ? Maskinen registrer alle
drev under opstart men herefter hører kommunikationen så også op.
Diskettedrevet derimod kommunikeres der med som der skal. Jeg har forsøgt at
flytte harddisken over på det andet IDE-kabel for at se om der kunne være et
brud der forårsagede problemet men uden resultat. Er der nogen der har et
bud for jeg er kørt totalt fast i problemet.

--
Med håb om hjælp til problemet og
Med venlig hilsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-03-05 23:15

Hej

Hvordan har du sat drevene op
her tænker jeg på slave og master??

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:28

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan har du sat drevene op
> her tænker jeg på slave og master??

Den er lidt underligt sat op (ikke af mig) men det ændrer ikke på problemet,
dem kommunikerer slet ikke med drevene. De 2 CD-ROM-drev sidder på primær
som master og slave. Harddisk sidder på sekundær som master. Harddisken har
været sat på primær som master (af mig) men det ændrede ikke noget.

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-03-05 23:17

Hej

Du krydsposter dine spørgsmål
Men engang mere hvordan har du sat dreve op
her tænker jeg på master og slave og hvilken ideporte på bundkortet?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-03-05 23:19

Kim Larsen skrev:
> Jeg har en maskine af mærket Amitech på 1000 MHz

Hvilket bundkort er der tale om ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:28

> Hvilket bundkort er der tale om ?

Hvad tænker du på ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-05 23:30

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være et brud der forårsagede problemet men uden resultat. Er der nogen der
> har et bud for jeg er kørt totalt fast i problemet.

Som du selv skriver, mangler den bios fra en diskette.
Jeg har for snart mange år siden hjulpet en med en Amitech, hvor harddisken
var stået af. Den nye blev sat i, men pc ville ikke starte på grund af bios
problemer. Det viste sig, at der på harddisken skulle ligge en skjult
partition, hvor der lå biosoplysninger på.
Vi måtte have fat i Amitech for at løse problemet. Jeg kan ikke huske hvad
løsningen var, men det var vist noget med en diskette, som kunne lave den
skjulte partition.
Men kontakt med Amitech var løsningen.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 23:36

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> løsningen var, men det var vist noget med en diskette, som kunne lave den

Ja, Lyrik på en anden nyhedsgruppe har været inde på nøjagtig det samme som
du og det er vist der den historie lander for mig. Jeg tror at du og Lyrik
har 100 % ret. Jeg kontakter Amitech på mandag (first thing).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-05 00:53

> [...]
> som du og det er vist der den historie lander for mig. Jeg tror at du og
> Lyrik har 100 % ret. Jeg kontakter Amitech på mandag (first thing).

Måske kan du finde det på deres hjemmeside
http://www.amitech.dk/
Hvis du ser under e-support er der en download side.
Der kan man indtaste sit produkt nr og se, hvad de har liggende.
Da jeg ikke kender dit produkt nærmere, kunne jeg ikke efterprøve, om der
ligger noget.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 18:38

Først vil jeg sige mange mange tak til alle som har forsøgt at hjælpe.

Mit problem var at jeg ikke kunne finde ud af at komme ind i BIOS. Dette
lykkedes ved at jeg meget meget hurtigt efter tænd af computeren trykkede på
Del knappen (det fremgik ikke nogen steder).

Om der har været en fejl eller virus i BIOS véd jeg ikke men efter at jeg
stilede BIOS til at boote op på CD-ROM så var den der. Men indtil jeg kom
dertil lavede den en masse forskellige drillerier. Noget af det der drillede
var et floppy-drev som jeg opdagede alt for sent havde en defekt. Men der
var mange små ting og diagnostikken skiftede hele tiden mest af alt fordi
maskinen ikke ville tale med drevene end ikke give dem så meget som et
drevbogstav.

Nå men det korte af det lange: DEN VIRKER ! )