MSI K8N-SLI, X800XL og SLI switch board, k~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-03-05 01:11

Hej. Jeg har et MSI K8N-SLI platinum, og et Club 3D Radeon X800XL kort.
Systemet kører fint, men noget virker lidt forkert!

Da jeg pakkede motherboardet ud, kiggede jeg lidt på det SLI-switch kort
som sidder, og jeg pillede det af, og puttede det tilbage med det samme.
Men det virker som om det ikke vil passe helt i sin slot, for jeg kan
ikke dreje låsen tilbage igen, og jeg kan se ca 70% af de guldstriber
som er på den side af kortet som er stukket ind.
I manualen, og på alle fotos af dette board, er disse guldstriber skjult
under slottet, og der ser ud til at være rigeligt plads mellem den
modsatte side af switch-kortet og den anden PCIe slot. På mit
motherboard, ser det således ud:
http://memos.dk/sbn/sli-switch.jpg

Da jeg tændte systemet første gang, kunne det ikke boote men gav mig en
DRAM init-error, men det hjalp ikke at skufte RAM moduler. Jeg rykkede
lidt på SLI switch-kortet igen og det bootede! Men noget er galt:

Min POST skærm siger "PCIE VGA Link Width : X 8" som du kan se her
http://memos.dk/sbn/bios-x8.jpg

Som du kan se på det første billede, er korte indsat med Non-SLI siden
ind i slottet, så det burde køre X16!!!

Hvad er der galt? Er der en "hemmelig" måde at få kortet til at passe i
sit slot eller hvad? Det er ved at gøre mig skør, at se denne X8 besked
i POST hver gang jeg booter mit system!!!

Jeg har også brugt CPU-z, med samme resultat: http://memos.dk/sbn/pciex8.PNG

Hjælp mig tak

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-03-05 02:19

> Hjælp mig tak

Fik løst problemet... switch kortet skal åbenbart sættes skævt ind, med
det ene hjørne først og så skubbes det hjørne helt ned inden man skubber
resten helt ned!

Hold kæft hvor er det skrøbeligt lavet!

Fra : Claus Albæk

Dato : 18-03-05 10:37

Esben von Buchwald wrote:

> Fik løst problemet... switch kortet skal åbenbart sættes skævt ind, med
> det ene hjørne først og så skubbes det hjørne helt ned inden man skubber
> [...]

Hvordan synes du så om støjniveauet på dit kort?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-03-05 16:57

> Hvordan synes du så om støjniveauet på dit kort?

Det er ikke ret slemt... Jeg kan faktisk ikke rigtig høre NB blæseren,
den bliver langt overdøvet af de andre blæsere og harddiskene