bundkort og kabinetter
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 16-03-05 14:10

Kan man satse på at alle nyere kabinetter og bundkort passer sammen? Har et
ATX men ville da være ærgelig over at stpå med at kabinet, hvor skruner ikke
passede i ...

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 15:29

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et
> ATX men ville da være ærgelig over at stpå med at kabinet, hvor skruner

I 99,9 % tilfælde passer huller og kort sammen - enkelte skal have en plast
adapter sidende under kortet.

Vh. Woodi.

Fra : Hans

Dato : 16-03-05 18:49

Rasmus Carlsen wrote:
> Kan man satse på at alle nyere kabinetter og bundkort passer sammen?
> Har et ATX men ville da være ærgelig over at stpå med at kabinet,
> hvor skruner ikke passede i ...

Det er så standard som det kan blive, bortset fra dybden på drevpladser hvor
du skal være opmærksom på, om der er den fornødne plads til dybe drev såsom
harddiskskuffer o.l.

Det er nemlig et problem med mange kabinetters nederste 5 1/4" drevpladser,
hvor drevene støder imod bundkortets komponenter, når bundkortet er i fuld
ATX dybde, som f.eks. Asus P4C800-E der måler 24,5 cm. i dybden, og derfor
går helt ud til drevpladsernes bagkant.

Hans

Fra : Kim

Dato : 23-03-05 11:58

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev

> [...]
> ATX dybde, som f.eks. Asus P4C800-E der måler 24,5 cm. i dybden, og derfor

Okay, nu går jeg tilfældigvis og overvejer at købe
dette bundkort Asus P4C800-E der måler 24,5 cm
i dybden, ( 30.5 cm x 24.5 cm ifgl.
http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=P4P800-E-DELUXE&ep=1
og jeg har et ATX kabinet i forvejen dog af
lidt ældre version.

Kan jeg på mit gamle kabinet måle mig frem til
om der er plads til bundkortet i henhold til
dybe drev såsom harddiskskuffer o.l. ?

Eller hvordan kan man checke det inden man
køber det ?

Det ville være surt at købe bundkortet for så at
komme hjem og finde ud af at kabinettet er for "lille"

Mvh Kim

Fra : Hans

Dato : 23-03-05 15:18

Kim wrote:

> [...]
> om der er plads til bundkortet i henhold til
> dybe drev såsom harddiskskuffer o.l. ?
>
> Eller hvordan kan man checke det inden man

Hvis den dybeste indstiksenhed går ind over de forreste montagehuller til
bundkortet er der ikke plads nok. Der kan dog være kabinetter som har en
asymmetrisk placering af drevpladser på fronten, så der bliver plads nok i
bredden, men det kan man jo måle sig frem til.

Dette kabinet har f.eks. ingen problemer med dybe enheder:

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL124&Fane=CASE,CACC

Klik på det billede som viser kabinettet fra siden, og se placeringen af de
tre montagehuller længst til højre på bundpladen. Her er rigelig plads
mellem drevpladsernes bagkant og hvor bundkortet begynder. Jeg bruger selv
dette kabinet i sort og mine harddiskskuffer måler 23,5 cm. i dybden.

Der er ikke andet at gøre end at bevæbne sig med en målepind og en
lommeregner, og finde ud af om regnestykket går op.

Hans