Scaleo?
Fra : Claus Skaarup

Dato : 15-03-05 23:56

Min søster vil gerne have ekstra ram i hendes PC (det kan jeg godt forstå).
Det er en halvgammel Scaleo (Fujitsu-Siemens, tror jeg) med en PIII 800 Mhz
processor. Hvilket ram kan man komme i den?
Jeg ved ikke, hvilket bundkort, der sidder i.

mvh Claus

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 01:55

"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mhz
> processor. Hvilket ram kan man komme i den?
> Jeg ved ikke, hvilket bundkort, der sidder i.

Mange af de gamle "Scaleo" fra Siemens var SiS bundkort og de kan max.
tage 100/133 mhz SD ram, simm164 og max 256 mb i hver række og
nogle af dem skulle man også flytte en jumper for at køre 133 mHz og
andre kunne ordnes i Bios opsætningen -
Men kik på bundkortet og se om der står et navn og evt nummer
og tast det ind i Google og søg der evt..

Vh. Woodi.

Fra : Woodi

Dato : 16-03-05 02:36

Glemte at nævne at ECS Elitegrups K7S5A "licens" bundkort blev leveret på et
tidspunkt til Siemens "Scaleo" ..
og de kan trække 2 SD/DDR 133 MHz 168/3.3V og 184/2.5V Dimm 1 GB ram..

Håber det kun er til en Windows98 og så er 133MHz - 128Mb rigeligt.
Som regel er det CPUén der er smertens barn - derefter er det grafikken og
derefter er det driverne f.eks DirectX..

Vh. Woodi.

Fra : Claus Skaarup

Dato : 16-03-05 11:22

"Woodi" <woodimail@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som regel er det CPUén der er smertens barn - derefter er det grafikken og
> derefter er det driverne f.eks DirectX..

Det er "desværre" til XP. Det VIL hun ha'...

mvh laus

Fra : Hans

Dato : 16-03-05 09:27

Claus Skaarup wrote:
> [...]
> en PIII 800 Mhz processor. Hvilket ram kan man komme i den?
> Jeg ved ikke, hvilket bundkort, der sidder i.

Du kan hente Everest her og køre en rapport, hvilket vil afsløre stort set
alt hvad der sidder i maskinen:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Hans