kun modem??
Fra : Assassin

Dato : 29-05-01 14:48

Jeg har lige fået bekræftelse på min netexpress 256, på bekræftelsen står
der (bla.):

Teknisk specifikation:
1 adsl stand alone modem

Vil det sige at der ikke følger router med?? Eller er jeg galt på den?

Fra : Erik Dan

Dato : 29-05-01 14:55

"Assassin" <martin_dk97@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Teknisk specifikation:
> 1 adsl stand alone modem
>

> Vil det sige at der ikke følger router med?? Eller er jeg galt på den?
---------------------------
Nej du kan roligt være bange den følger med.
(Fik installeret mit ADSL igår og der stod det samme på min bekræftelse)

/ Erik

Fra : Assassin

Dato : 29-05-01 15:02

øhhh.. hvor skal jeg være bange? Er en router ikke en god ting hvis man vil
ha' flere pc'er på nettet. Jeg mener, så skal man ikke til at rode med
internetdeling i windows.

Fra : Erik Dan

Dato : 29-05-01 15:10

> øhhh.. hvor skal jeg være bange? Er en router ikke en >god ting hvis man
vil
> ha' flere pc'er på nettet.

---------------------------
Jo da ,og jeg tror heller ikke du får problemer med den router TDC
leverer,da det åbentbart kun er hvis man har en Netexpres 1024 eller 2048
kbits/s at der er performance problemer.

/ Erik

Fra : Kasketkaj

Dato : 29-05-01 20:18

> [...]
> leverer,da det åbentbart kun er hvis man har en Netexpres 1024 eller 2048
> kbits/s at der er performance problemer.

Hvad er det der er problemet med 1024 2048???

Mvh
Kasketkaj

Fra : Erik Dan

Dato : 29-05-01 20:44

"Kasketkaj" <kasketkaj71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der er problemet med 1024 2048???
>

> Mvh
> Kasketkaj
> -------------

/ Erik

Fra : Kasketkaj

Dato : 29-05-01 21:11

"Erik Dan" <bifrost2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kasketkaj" <kasketkaj71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg klikkede på ovenstående link, men fik at vide at beskeden var slettet
fra serveren

Mvh
Kasketkaj

Fra : Erik Dan

Dato : 29-05-01 21:21

> Jeg klikkede på ovenstående link, men fik at vide at beskeden var slettet
> [...]
Ok , men her er så hvad der stod.

"Jeg har testet lidt og fundet ud af følgende årsager der giver
forringet download eller upload.
Det skal lige siges at jeg har en 1024/256 forbindelse og nedenstående
derfor kun er bekræftet gældende for denne hastighed. Alle test er
lavet via ftptest1.tele.dk.

Dårlig downstream:
Hvis jeg slår Host Mapping/NAT til, så falder min downstream fra
116KB/s til 60-62KB/s. Slås Host Mapping/NAT fra igen stiger
downstream med det samme til 116KB/s igen.

Så har du dårlig downstream, så prøv evt. at slå Host Mapping/NAT fra.
Desværre må du så leve med de begrænsninger det giver.
Hvis du kun har én PC tilsluttet kan du også sætte PC NIC direkte i
ADSL modem og så installe en PPPoE client.

At det giver så stor hastighedsforringelse at forwarde alt indkommende
trafik til en bestemt IP, skyldes sikkert at Speedstream 2601 routeren
er for ringe mht. til CPU konfiguration, da den åbenbart ikke kan
følge med i routningen af pakker ved den hastighed (hos mig mere end
ca. 60KB/s).
Er der i den forbindelse nogen der kan anbefale en anden router til
NE2, som ikke har disse prolemer og er relativt billig? Og evt, giver
mulighed for SNMP?

Dårlig upstream:
Ved PC NIC direkte i router:
Hvis routerens LAN interface og PC NIC kører alt andet end 10Mbit half
duplex, falder min upstream fra 26-28KB/s til 8-10KB/s.
Løsningen er at tvinge PC NIC til 10Mbit half duplex og routeren
autonegotiater så til 10Mbit half duplex og upstream kører som det
skal.

Ved router i switch og PC NIC i switch:
Ved autonegotiation forhandles der 100Mbit full duplex både for router
og PC NIC og upstream falder til 8-10KB/s. Tvinger jeg PC NIC til
10Mbit half duplex (og rouer stadig kører 100Mbit full) så er min
upstream ok igen.
Tvinges router til 10Mbit half duplex (ved at sætte en 10Mbit hub
mellem router og switch eller force den switchport som routeren sidder
på til 10Mbit half) kan PC NIC være alt fra 10Mbit half til 100Mbit
full uden at upstream falder.

Så hvis ikke mindst en af de 2 (PC og router) kører 10Mbit half
duplex, så falder min upstream, til trods for at router skulle kunne
køre op til 100Mbit full duplex.

Løsningen er enten at tvinge PC NIC til 10Mbit half (og så evt. leve
med at du kun har 10Mbit half til de andre PC'ere på dit evt. LAN).
Eller routeren kan tvinges til at køre 10Mbit/half, som beskrevet
ovenfor.
Men kan dog håbe at teleDK giver mulighed for at sætte 10Mbit half
duplex på routeren, ved en firmware opdatering."

Thomas

Fra : Kasketkaj

Dato : 29-05-01 21:24

> Ok , men her er så hvad der stod.

Tak for det

Mvh
Kasketkaj

Fra : Mads United

Dato : 29-05-01 15:45

"Assassin" <martin_dk97@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har lige fået bekræftelse på min netexpress 256, på bekræftelsen står
> der (bla.):

orv,.... var du så heldig at modtage en ordre bekræftelse..... ??? det fik
jeg aldrig... men har dog fået adsl... der er bare et lille minus...
frederiksberg centralen har været nede siden jeg fik det installeret....

Fra : Assassin

Dato : 29-05-01 18:37

Ja, men helt styr har de ikke på det.. der står der at teknikeren kommer
mellem 7.30 og 12.00, hos NE salg siger de mellem 14.00 og 16.00...

Fra : Mads United

Dato : 30-05-01 09:19

> Ja, men helt styr har de ikke på det.. der står der at teknikeren kommer
> mellem 7.30 og 12.00, hos NE salg siger de mellem 14.00 og 16.00...

hehe jeg fik så en større tidsramme : 8-16

men han kom da tidligt... første gang... men måtte komme igen!

og jeg er ikke sikker.... men jeg tror det er begyndt at virke nu....
måske!!! man kunne jo håbe 7-9-13