Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kortleser til Digitalkamra
Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 29-05-01 13:03

Er det ein multi kortleser å anbefale på nettet?

Såg ein som heter Apacer på Japan foto til kr: 699.- (Multileser til
Smartmedia og Compactflash type 1 )

Tenkte meg å kjøpe ein snart.
Anbefalinger motas med stor takk!

Jan Martin Grindheim
--
jgrindhe@REMOVEc2i.net
(fjern ordet "REMOVE" for å få en

<URL:http://home.c2i.net/jan.martin.grindheim/>

Fra : Joel

Dato : 29-05-01 13:23

Jan Martin Grindheim wrote:

> Er det ein multi kortleser å anbefale på nettet?
>
> Såg ein som heter Apacer på Japan foto til kr: 699.- (Multileser til
> Smartmedia og Compactflash type 1 )

Lexar med USB-kontakt använder jag, och trivs med det. Funkar bra både i
jobburken (W2k) och hemma (W98).

http://www.cyberphoto.se/digital/lexarlasare.html

Cyberphoto har fler läsare i sortimentet om du är nyfiken.

--
joel

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 30-05-01 10:20

"Joel" <pojoel@hotmail.com> skrev i melding

> Lexar med USB-kontakt använder jag, och trivs med det. Funkar bra både i
> jobburken (W2k) och hemma (W98).
Den er ubrukelig til andre en Lexar sine kort som er altfor dyre.

Har ein Lexar jumpSHOT leser, som eg ikkje kan bruke på annet en ei lita
orginal brikke,
som følgde med Nikon 880 kamraet mit.

Jan Martin Grindheim

Fra : Joel

Dato : 30-05-01 10:59

Jan Martin Grindheim wrote:

> [...]
>
> Har ein Lexar jumpSHOT leser, som eg ikkje kan bruke på annet en ei lita
> orginal brikke, som følgde med Nikon 880 kamraet mit.

Åhå? Min "Digital Film Reader, Model: GS-UFD-20SA-TP" som det står på
den, fungerar alldeles utmärkt med både original-smartmediakortet på 8MB
som följde med Olympusen jag använder, det namnlösa 16MB SM som vi köpte
till, plus det nyköpta 64MB CF-minnet som tydligen heter "Dane Elec".

Jag är nöjd. Men det kanske är för att jag inte förstår att min läsare
egentligen inte fungerar? Hakke peiling?

--
joel

Fra : Terje Kleverud

Dato : 30-05-01 12:42

Joel <pojoel@hotmail.com> wrote:

> [...]
> som följde med Olympusen jag använder, det namnlösa 16MB SM som vi köpte
> till, plus det nyköpta 64MB CF-minnet som tydligen heter "Dane Elec".

Jeg har samme fabrikat/modell som overforstående og kan bekrefte at
denne kortleseren fungerer på alle fabrikater CF-kort jeg har puttet
inn.

--
Terje K Du bør gjøre det så enkelt som mulig
...men heller ikke enklere.

(A. Einstein)

Fra : bj

Dato : 30-05-01 21:49

On Wed, 30 May 2001 09:19:44 GMT, "Jan Martin Grindheim"
<grindheimREMOVE@sensewave.com> wrote:

>Den er ubrukelig til andre en Lexar sine kort som er altfor dyre.
>Har ein Lexar jumpSHOT leser, som eg ikkje kan bruke på annet en ei lita
> [...]

Det er riktig at Lexar Jumpshot bare funker med Lexar sine kort, men
Lexar lager flere typer kortlesere, bl.a. en USB-modell som leser alle
CF-kort og SmartMedia-kort. Det er nok den vedkommende mener.
Les mer om Lexar's kortlesere på
http://www.digitalfilm.com/products/readers_main.html

BJ

Fra : Ishtiaq Khushi

Dato : 30-05-01 10:43

www.itbutikken.no har en Apacer CF-leser (USB) til kr 337,-

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 30-05-01 16:09

"Ishtiaq Khushi" <post@ikhushi.com> skrev i melding

> "Jan Martin Grindheim" <grindheimREMOVE@sensewave.com> skrev i melding

> www.itbutikken.no har en Apacer CF-leser (USB) til kr 337,-

Fann ingen multikortleser på IT butikken? Fann kun Compactflash leser?

Lexar sin kortleser, koster berre 164 kr i Sverige og kr 186.- på ein
fotobutikk i Haugesund.
Det er ein kjend sak at den virker berre på Lexar sine kort.
Eg blei oplyst om dette før eg kjøpte mit Nikon 880 kamra om at eg berre
kune lese Lexar sine Compactflash kort.
Det var vist ein inebygd driver på kortet, blei eg fortaldt.
Eg har og prøvd dette ut, med min Lexar leser.

--
Hilsen Jan Martin Grindheim