php+mysql side
Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 29-05-01 12:56

Hej

Jeg er ved at lave et php script hvor brugeren logger ind med et
brugernavn og password, som checkes op mod mysql db'en, hvor det
så er meningen at han får vist en side med en textboks hvor han
kan skrive noget om sig selv i, denne gemmes i databasen men
hvordan? og hvordan kan jeg senere hente det han har skrevet uden
om sig selv?

--
Kenneth
dsl25451@vip.cybercity.dk

Fra : Johan

Dato : 29-05-01 13:04

> [...]
> kan skrive noget om sig selv i, denne gemmes i databasen men
> hvordan? og hvordan kan jeg senere hente det han har skrevet uden

1. Lær PHP
2. Åben en editor
3. Start med at kode
4. Kom herind når du får problemer i koden

Du kan eventuelt starte på www.webcafe.dk www.anything.dk www.php.dk
www.netcoders.dk eller ligende hvor der er masser af gode artikler for
begyndere...

mvh

Johan

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 29-05-01 13:18

> 1. Lær PHP
> 2. Åben en editor
> 3. Start med at kode
> 4. Kom herind når du får problemer i koden
[cut en masse crap]

Problemet er hvordan jeg gemmer det i mysql via php og henter det
igen til en side?

--
Kenneth
dsl25451@vip.cybercity.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 29-05-01 13:25

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kenneth Laulund
Nielsen" <Does@not.exist.spammer.ha.ha> just offered me, he muttered
some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Problemet er hvordan jeg gemmer det i mysql via php og henter det
>igen til en side?

Kan du finde ud af at forbinde til en MySQL database?

Har du oprettet en tabel til formålet?

Har du noget erfaring med SQL?
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 29-05-01 14:00

> Kan du finde ud af at forbinde til en MySQL database?

Ja det er ikke noget problem og der er gjort

> Har du oprettet en tabel til formålet?

har en tabel der hedder user

> Har du noget erfaring med SQL?

Ja.... aner bare ikke hvordan jeg skriver til databasen også
henter det igen

--
Kenneth
dsl25451@vip.cybercity.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-05-01 14:30

<http://php.net/manual/ref.mysql.php>

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Rune Bromer

Dato : 29-05-01 20:19

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in message

> <http://php.net/manual/ref.mysql.php>
>
> --
> Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
> http://www.razor.dk | "Stop it"

Hvis du har erfaring med SQL burde det altså ikke være noget problem.

/Rune

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 29-05-01 22:46

Ok, fint nok... Nu gider jeg ikke høre på flere smarte svar, så du får
simpelt hen svaret udleveret...
<?
## Kontakt mysql-databasen.
# For at skrive værdien "om" i tabellen "tbl" for brugeren med id "5".
$qu = mysql_query("UPDATE tbl SET om='om-teksten' WHERE id=5") or
die(mysql_error());
if($qu) echo "Opdateret...";
else echo "Opdatering fejlede...";
?>
Så kan du jo lige kigge på http://php.net og http://mysql.com/doc og
surfe lidt rundt der og søge på mysql-query-syntaks...
Mvh. ~Madsen
"zcat vmlinuz-2.4.2-2 > /dev/audio 'God spoke to me...'"