Æg fra Sommerfuglecichlider
Fra : David Sørensen

Dato : 29-05-01 11:34

Hej NG

I går aftes lagde mine sommerfuglecichlider æg på en sten i bunden af mit
akvarie. Der har nok været en 50-60 stks.
Her til morgen var de væk.

Spørgsmål: Vil forældrene blive meget deprimerede eller miste livslysten,
hvis jeg fjerner stenen næste gang de lægger æg på den, for jeg vil sgu' da
gerne have unger...?

Please hjælp mig.

Venlig hilsen Dave
ICQ: 119390867

Fra : David Sørensen

Dato : 29-05-01 11:42

Jeg mente selvfølgelig at jeg ville lægge den i en "yngleboks" så der stadig
var det samme vand, iltmængde m.m.

Dave

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-05-01 13:13

David Sørensen <urt39@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> hvis jeg fjerner stenen næste gang de lægger æg på den, for jeg vil sgu'

Nu skal man jo nok lade være med, at tillægge fisk et sjæleliv.
Hvis du fjerner stenen, vil de forsvare deres æg, men 5-10 minutter efter
at den er væk,
vil de have glemt alt om den. Det er efter naturens orden at langt det
meste afkom bliver ædt.
I naturen ville de heller ikke have en chance hvis der kom en stor malle
eller ciklide og guflede
æggene i sig.

Carsten

Fra : DJ Hupi

Dato : 29-05-01 14:33

Det vil sige (Jeg har også lige fået unger bare af Nannacara Anomala)
At det er dumt ar fjerne dem

Jeg har haft æg af dem 6 gange og jeg er ved at flippe lidt at der ik bliver
noget
ud af det'

Hilsen Rasmus Hurup

Fra : Aardvark

Dato : 29-05-01 19:55

Drenge...køb mundrugere...hehe....nemmere at fjerne æggene hos dem...der er
ingen..

bare lidt drilleri

/Brian

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-05-01 17:35

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message

> Drenge...køb mundrugere...hehe....nemmere at fjerne æggene hos dem...der
er
> ingen..

Sååh....tror du de formerer sig ved knopskydning eller aflæggere.

> bare lidt drilleri

Nemlig

mvh
jan