speedstream login?
Fra : Nikolaj

Dato : 29-05-01 10:29

Er det mulig at komme ind i en speedstream, så man selv kan configurer den?

hvis man resetter den, skal man så bruge logon&psw til adsl forbindelsen?
Den ringer vel op og bruger logon&psw?

Fra : Nikolaj

Dato : 29-05-01 10:45

det er en 5711

Fra : Rune Klausen

Dato : 31-05-01 11:25

"Nikolaj" <woel@e-box.dk> wrote in message
> det er en 5711

Er det din egen, du må ikke ændre i den, hvis det er TDC's

-Rune

Fra : Mads United

Dato : 29-05-01 13:09

> Er det mulig at komme ind i en speedstream, så man selv kan configurer
den?

kan du ikke bare gå ind via en browser ???
192.168.1.1 ???

Fra : Christen Fihl

Dato : 29-05-01 13:31

En TeleDanmark Pro@ccess Speedstream 5711 er lukket, og kan kun åbnes
uautoriseret ved at trykke på en lille knap og indtaste fabriks kodeordet.
Manualen (pdf versionen) forklarer fremgangsmåden og hvordan man finder
denne kode.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net

Fra : Nikolaj

Dato : 29-05-01 13:59

skal man ikke bruge et brugernavn + adgangekode for at kunne komme på
internettet ingen?

Fra : Christen Fihl

Dato : 29-05-01 15:52

internettet ingen?

Proaccess bruger ikke 12 cifret navn+kode. Netexpress-2 bruger PPP med navn
og kode.

Routeren har en passwordbeskyttelse mod pilfingre, som ikke har noget med
internet adgang at gøre.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net

Fra : Kim Trolle Wadum

Dato : 29-05-01 17:00

Hvordan kommer man så til at indtaste denne kode?
Når jeg surfer ind på 192.168.1.1 vises der bare en almindelig besked med
"Siden ikke fundet".

Hvis nogen har haft held med denne operation, må de meget gerne sige til.

Fra : Christen Fihl

Dato : 29-05-01 17:44

Man kan vistnok telnet'te til den, men jeg har selv et serielt kabel
forbundet til hyperterminal på com1

> Hvis nogen har haft held med denne operation, må de meget gerne sige
til.
Ja, jeg har kikket i en sådan

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Kjeld Paabøl Hansen

Dato : 04-06-01 11:50

Blandt de mange options der kan aktiveres i en 5711 router er også en, der
forhindrer adgang til setup fra LAN-siden. Jeg har ikke prøvet det endnu,
men jeg tror nok den eneste måde at komme i forbindelse med en
TDC-konfigureret router på er gennem det serielle interface til en com-port
via telnet eller den originale Speedstream 5711 setup software.Adgang fra
WAN-siden som TDC selv bruger, er så vidt jeg ved begrænset til bestemte IP
adresser (her: TDCs egne).

Jeg har prøvet at rode lidt med en "nyfødt" 5711 router som TDC ikke havde
nået at få fingrene i endnu, og den svarede fint på default-IPen via en
browser.

Venlig hilsen
Kjeld