baggrundsbillede i tabel
Fra : Smea

Dato : 29-05-01 08:12

Hej

Jeg har indsat et billede som baggrund i en tabel med følgende:

background="images/bord.png">

Virker tilsyneladende fint i IE, men Netscape indsætter kun venstre hjørne
af billedet i hver celle.

Spørgsmålet er om det kun er IE der understøtter et baggrundsbillede i en
tabel, eller hvad gør jeg galt?

Henrik

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-01 10:05

"Smea" <smea@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> af billedet i hver celle.
>
> Spørgsmålet er om det kun er IE der understøtter et baggrundsbillede i en

Netscape og baggrundsbilleder i tabeller er en sikker vej til tidlig demens
eller en tilværelse på kanten af distriktspsykiatrien.
Det duer bare ikke.

Netscape vil altid gentage baggrundsbilledet forfra i hver tabelcelle,
uanset hvad du prøver på af finurligheder. Skal det absolut være, så er
vejen frem at skære baggrundsbilledet ud i små stykker, lægge dem som
baggrund i hver celle for sig, og derefter styre tabellens størrelse 3000 %
præcist.

Og det er her de kedelige fremtidsudsigter kommer ind i billedet....

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-01 10:19

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message

> "Smea" <smea@get2net.dk> wrote in message

For en sikkerheds skyld testede jeg lige en anden løsning.
1: Lav et layer
2: Giv laget et baggrundsbillede
3: Læg tabellen i laget.

Det virker fint i IE og i NS 6 (som ingen bruger). Det virker ikke ret godt
i NS 4.?. Ved første loadning tegner den tabellen med baggrundsbilledet
forfra i hver celle, men hvis jeg resizer vinduet bare en tøddel, så virker
det fint.
Så skal du bare bede dine Netscapebrugere om lige at hive lidt i hjørnet, så
skulle den være der...

/Per

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-05-01 12:55

> Netscape og baggrundsbilleder i tabeller er en sikker vej til tidlig
demens
> eller en tilværelse på kanten af distriktspsykiatrien.
> Det duer bare ikke.

Er det ikke en generel beskrivelse af Netscape du gir' der? :)

> Netscape vil altid gentage baggrundsbilledet forfra i hver tabelcelle,
> uanset hvad du prøver på af finurligheder.

Jeg kan en lille finurlighed, som i hvert fald har løst en del af mine
problemer, mht. Netscape og tabeller. Hvis du f.eks. har en tabel med et
baggrundsbillede vil Netscape, som du siger, tegne baggrunden igen i hver
underliggende celle. Men hvis du i alle cellerne, som skal være
"transparente" (så baggrunden ikke starter igen), henviser til et
baggrundsbillede der ikke eksisterer, så virker det! Se mit eksempel
herunder:

tekst
tekst

Logisk nok, ikke? Måske for Netscapes udviklingsafdeling, men sådan er der
jo så meget...

Mvh,
Kim, som er enig i at "Netscape og baggrundsbilleder i tabeller er en sikker

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-01 13:06

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> wrote in message

> [...]
> tekst
>
> Logisk nok, ikke? Måske for Netscapes udviklingsafdeling, men sådan er der

Nå sådan er det man skal gøre! Klart nok...

/Per