NE II surfer langsomt Hjælp søges
Fra : Nielsen

Dato : 29-05-01 01:45

Har en NE II 1024/256 med et mærkeligt problem.
Min dl hastighed er 100 - 115 hvilket er fint nok, men ved alm. surfen
rundt er det langsomt. Når jeg skriver en adresse er responstiden lang
før end der sker noget, den ligesom "hænger" og så kommer det i ryk,
ikke noget kontinuerligt flow.
På mit arbejde sidder jeg med samme hastighed, og det kører meget
hurtigere end der hjemme, nogen der har et godt forslag til løsning??
Jeg kører 2601 som en gateway, da jeg har konfigureret mine 2 maskiner
og printserver med fast IP adresse, jeg holder mig inden for iprangen
som jeg skal. Har prøvet at køre med DHCP, men det hjalp ikke.
Mine ping tider er egentlig fine nok, rundt de 25ms prøvet på opasia.dk.

Gode forslag modtages gerne.

Fra : Claus Christensen

Dato : 29-05-01 11:31

"Nielsen" <lomito@sol.dk> wrote in message news:3B12F0F3.2D4CFD3F@sol.dk...
> Har en NE II 1024/256 med et mærkeligt problem.
> Min dl hastighed er 100 - 115 hvilket er fint nok, men ved alm. surfen
> Gode forslag modtages gerne.

Hvis du har en software firewall kørende, så prøv at deaktiver den.
Hvis du har et virus program kørende, så prøv at deaktiver det.
Claus

Fra : Nils Lastein

Dato : 29-05-01 18:08

"Claus Christensen" <blackhole@mail.dk> wrote in message

> "Nielsen" <lomito@sol.dk> wrote in message
>
> Hvis du har en software firewall kørende, så prøv at deaktiver den.
> Hvis du har et virus program kørende, så prøv at deaktiver det.
> Claus

Orv ja... det lyder som to holdbare løsninger.... Men på den anden giver
det mulighed for at fejlsøge

Nils

--
-- usenet etikette