skibsvrag søges
Fra : JØRN OVE PETERSEN

Dato : 28-05-01 22:39

oplagt skibsvrag søges til legeplads i børnehave. kbh.eller nordsjælland.
jørn ove petersen helsingør

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 29-05-01 07:39

Hej Jørn

I Roskilde Fjord, ud for den nordlige del af Jyllinge, ligger der en pænt
stor fiskekutter (sådan en standard lyseblå en med styrehus og lastrum
osv..). Her har den ligget på grund siden engang sidste år. Køn er den ikke
og den får sandsynligvis lov til bare at ligge og forurene fjorden.

Hvis du kan bruge den, syntes jeg du skal finde ud af hvem der ejer den og
så tilbyde at aftage den, hvis han trækker den fri. Så er vi andre fri for
generne beskrevet ovenfor.

Med venlig hilsen
Lars Jakobsen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 06-06-01 08:04

Hej Lars, (eller andre der ved noget)

Ved du noget mere om denne kutter ??

Kan jeg se den fra land ?? (Og hvor skal jeg så stå)

Er den utæt ??

Hvad med motor ??

Hvis den ikke er 'bundet', og samtidig forladt, er det vel til ejendom for
ham/hende der ønsker at bjerge den ikke ????

/Hans-Henrik Andresen

Fra : S.Arnvig

Dato : 06-06-01 17:29

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den ikke er 'bundet', og samtidig forladt, er det vel til ejendom for
> ham/hende der ønsker at bjerge den ikke ????

Bekendtgørelse af strandingsloven

§ 14. Bjærges forulykket skib eller gods i åben sø, uden at der medfølger
nogen, som lovligt repræsenterer ejeren, skal bjærgeren, så snart han har
bragt det bjærgede i land eller i havn her i riget, straks gøre anmeldelse
derom til nærmeste toldfunktionær såvel som til politiet og overgive godset
til dette eller, for så vidt det er enkeltvis bjærgede stykker vraggods, til
strandfogden, hvorefter der forholdes overensstemmende med de ovenfor i
dette afsnit foreskrevne regler, således at det bjærgede med fradrag af
omkostninger og bjærgeløn, hvis ingen ejer efter behørig indkaldelse melder
sig, tilfalder statskassen. Den i § 13, stykke 1, omhandlede stævning bliver
at rette mod amtmanden i det amt, til hvilket det bjærgede er indbragt.

www.retsinfo.dk

Søren Arnvig