PID?
Fra : Towli

Dato : 12-05-05 07:11

Hej

Når man læser om netstat -kommandoen, angiver et -o angiveligt () hvilket
proces id der tilhører hvilken forbindelse. Der står åsse en kolonne med
"PID established" og herunder et nummer, men hvor figurerer det nummer
ellers? Det står da ikke i joblisten under taskmanager, -her står blot
navnene på kørende processer. -Hvordan 'kobler' man tallet til en proces?

mange tak

/T

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 12-05-05 07:30

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers? Det står da ikke i joblisten under taskmanager, -her står blot
> navnene på kørende processer. -Hvordan 'kobler' man tallet til en proces?

Task manager/processer/vis/vælg kolonner

hth
/Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-05-05 16:07

Towli skrev:

> [...]
> står åsse en kolonne med "PID established" og herunder et
> nummer, men hvor figurerer det nummer ellers?

I joblisten, som Brian nævner, men hvis du kører med WinXP SP2,
så kan du også få netstat til at vise, hvilken proces der holder
hvilken port åben. Parameteret hedder -b.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Towli