MS Windows
briani 27239
Konflikt mellem USB-enheder?
Fra : Holm

Dato : 11-05-05 22:01

Hey ,

Jeg kører Windows XP Pro SP2, og har en USB 2.0 hub med fire USB-diske
koblet på:
2 stk Maxtor Onetouch II
2 stk Seagate Barracuda i No-name kabinetter
(Alle fire har egen strømforsyning)

Jeg oplever desværre forholdsvis ofte, at én eller flere af diskene
'står af' midlertidigt. Det er som om, at Windows XP taber
forbindelsen til dem. Hvis jeg slukker disken og tænder igen, går det
fint et stykke tid endnu.

Kan det tænkes, at der er tale om konflikt mellem diskene?
At der simpelthen bliver kastet for meget data hen over USB hub'en?
Der er temmelig meget trafik hen over diskene, da jeg bruger dem som
ekstra arkiv ifbm. videoredigering.

Der lader til at være en begrænsning på ca. 4GB på FAT32
partitioner, og da et DVD-iso typisk fylder mere, er diskene
NTFS-formatteret...
Kan det have nogen indflydelse?

Min hardware-pusher gav mig indtrykket af, at man uden problemer kunne
sætte fire diske til en hub.

Mvh
Holm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-05-05 23:10

On 11 May 2005 14:01:18 -0700, "Holm" <ssholm@gmail.com> wrote:

> [...]
>'står af' midlertidigt. Det er som om, at Windows XP taber
>forbindelsen til dem. Hvis jeg slukker disken og tænder igen, går det

Jeg vædder gerne en flaske god rødvin på at det er strømstyring der
driller dig

Hop ind i 'Enhedshåndtering', find frem til de(n) relevate usb-rodhub
og klik på fanebladet 'Strømstyring'. Her fjerne du fluebenet i
'Tillad computeren at slukke denne enhed....'

> [...]
>
>Der lader til at være en begrænsning på ca. 4GB på FAT32
>partitioner, og da et DVD-iso typisk fylder mere, er diskene

Nope - Store partitioner ** skal ** NTFS formatteres da FAT yder
særdeles dårligt på større partitioner....

>Min hardware-pusher gav mig indtrykket af, at man uden problemer kunne
>sætte fire diske til en hub.

Njja.

På sin vis har han ret - Hver usb-rodhub understøtter (så vidt jeg
husker) op til 128 enheder.

Meennn enhederne skal deles om rodhub'ens båndbredde (for USB2 480
mbit/s), så har du flere harddiske på een usb-rodhub vil de blive
noget sløve....

<mlr>

Fra : Emil

Dato : 12-05-05 13:18

On Thu, 12 May 2005 00:09:44 +0200, Michael Rasmussen wrote:

>Hop ind i 'Enhedshåndtering', find frem til de(n) relevate usb-rodhub
>og klik på fanebladet 'Strømstyring'. Her fjerne du fluebenet i
>'Tillad computeren at slukke denne enhed....'

Jeg ville lige kigge på mine indstillinger.
Fanebladet 'Strømstyring' findes kun ved mine USB 1.x porte, og
slet ikke for mine USB 2.x Hi-speed porte (Win XP SR2 har selv
fundet og installeret driverne).

Bør jeg finde en anden driver, eller er det normalen?
(Asus A7V333)

m.v.h. Emil

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 09:16

"Holm" <ssholm@gmail.com> skrev

Det er højst sandsynligt din HUB, det har jeg oplevet flere gange. Jeg har
F.eks. en Topcom HUB som laver det nummer.

Slutteligt er det ikke særligt smart at bruge qouted printeable i
brødteksten, og netikettet anfefaler også direkte, at man ikke bruger QP

Det er også årsagen til, at jeg ikke citerer din tekst.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Holm

Dato : 12-05-05 12:48

Hej Michael,

Mange tak for et godt svar!
Jeg har fjernet de pgl. flueben, og glæder mig til at se om det
hjælper...

Hvis det løser problemet skal jeg med glæde sende dig en god flaske
:)))

Mvh
Holm

Fra : Holm

Dato : 12-05-05 12:51

Hej Claus,
Jeg er ked af, hvis min opsætning er uheldig. Jeg læser og poster via
Google Groups, og det lader ikke til at jeg har nogen form for
avancerede indstillingsmuligheder...

Hvis du har gode råd eller forslag i den retning, er jeg selvfølgelig
meget interesseret!

Mvh
Holm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-05 13:57

"Holm" <ssholm@gmail.com> skrev

[...]

Ok, det har jeg overset. Jeg troede faktisk ikke, at der var nogen som
brugte googlgrupperne til andet end opslag efter gamle indlæg.

Du er jo adslkunde hos TDC, og de har en glimrende nyhedsserver. Hvis du så
har Outlook Express eller et andet postprogram, så opsætter du bare en
nyhedskonto i dette.

Se mere her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_news_opsaetning

TDC har to forskellige servere:
Den almindelige med binæregrupper: news.tele.dk
Hurtige server, men uden binære grupper: dtext.news.tele.dk

Det er langt bedre og nemmere end googlegrupperne!

Claus