MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Net hastighed?
Fra : John T

Dato : 11-05-05 15:12

Hvor kan man se eller finde et program, til måling af ens internethastighed?
John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-05-05 16:16

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : andropov

Dato : 11-05-05 16:30

On 11 May 2005 15:15:46 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>internethastighed?
>

>http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

Er der iøvrigt nogle i Århus området som har fået dobbelt hastighed
ved TDC ?

Fra : Bent

Dato : 11-05-05 19:56

> Er der iøvrigt nogle i Århus området som har fået dobbelt hastighed
> ved TDC ?
----------------------------
Hvis du har Web-speed er det først pr. 1/6 de tuner hastigheden.

mvh // Bent

Fra : Bent

Dato : 11-05-05 21:59

> Er der iøvrigt nogle i Århus området som har fået dobbelt hastighed
> ved TDC ?

WebSpeed er først fra 1.juni med dobb. hastighed

//Bent

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 16:34

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

eller

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

-E.G.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-05-05 16:34

John T wrote:

> Hvor kan man se eller finde et program, til måling af ens internethastighed?

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

--
Mvh. Lars

Fra : pwee

Dato : 11-05-05 16:40

"John T" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man se eller finde et program, til måling af ens
> internethastighed?
> John

DuMeter... Upload og Download hastighed
www.dumeter.com

//pa

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-05-05 18:36

Hej John T, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvor kan man se eller finde et program, til måling af ens
> internethastighed?

Serveren med <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/> har oftest ikke
belastningsproblemer.

Bruger man en stor fil, stopur og tjekker den faktiske størrelse af
filen, får man et reelt tal.

Der er flere problemer med måleprogrammer. Dels selvfølgelig om
programmet _i sig selv_ er synderlig validt (hvad mange ikke er, men
enkelte er dog). Dels om det testede ligger på en server og forbindelse
uden belastningspropper.

Men dels også de mere indiduelle, hvor der er flere og ofte meget store
fejlkilder. Fx er et router (hvis du sidder bag en sådan) lidt tid om
at "accelerere op". Hvis et testprogram henter/leverer en fil på få
sekunder, viser testen et komplet misvisende lavt tal. Dette gansle
uanset om måleprogrammet _i sig selv_ hører til den sjældne pålidelige
kategori.

Og ... så videre.

Sagt kort: Henter eller sender du en fil, ved du med 100% sikkerhed,
hvor stor den er helt uafhængigt af ugennemskuelige måleprogrammers
adfærd.

Som sidegevinst smides der ikke en masse programslagger på ens disk.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : John T.

Dato : 11-05-05 20:10

"John T" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man se eller finde et program, til måling af ens
> internethastighed?
> John

Det er lidt trist at vi er 2 der underskriver os som " John T "
Mit efternavn begynder faktisk med et " T "
Ved søgning i Google kommer både dine og mine indlæg,
lidt tosset-ik ?
Mvh. John