MS Windows
briani 27239
Tilføj/fjern Windows-komponenter
Fra : Kert Rats

Dato : 11-05-05 02:30

SP1:
Jeg prøver at aktivere "Tilføj/fjern Windows-komponenter", men jeg får
følgende besked:

" Der kører en anden kopi af installationsprogrammet.
Vent, til det andet program er afsluttet, før du
prøver at køre programmet igen."

Øhmm, hvad gør jeg så?
CTRL+ALT+DEL viser intet installationsprogram, der kører.

Jeg har WIN XP Pro med SP2.

SP2:
I c:\windows\systems32\ ligger der en mappe: USMT. Denne mappe volder megen
bøvl. Hvis jeg f.eks. i Stifinder markerer denne mappe, så knurrer min pc
som en kælevorn huskat - og det bliver den ved med i lang tid. Knurreren er
ikke til at stoppe.
Konkret låser min pc! Dog, klik på f.eks. Start aktiveres efter ca. 30
sekunder. Så min pc er stærkt sløvet!

Håber meget, at I kan hjælpe mig på sporet af, hvordan jeg løser spørgsmål 1
og 2.

Venligst

Kert

Fra : Johnn Nekman

Dato : 11-05-05 04:27

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøver at køre programmet igen."
>
> Øhmm, hvad gør jeg så?
> CTRL+ALT+DEL viser intet installationsprogram, der kører.
Jeg går ud fra at en genstart ikke hjælper. Hvad med i fejlsikret tilstand?
(F8 under opstart)

> [...]
> Knurreren er ikke til at stoppe.
> Konkret låser min pc! Dog, klik på f.eks. Start aktiveres efter ca. 30
Lyder som en begynde fejl på harddisken ... en bad sector lige i en mappe
kan lave sådan et stunt. Kør en checkdisk med overfladescanning.

--
Mvh Johnn

Fra : John T.

Dato : 11-05-05 05:49

> Lyder som en begynde fejl på harddisken ... en bad sector lige i en mappe
> kan lave sådan et stunt. Kør en checkdisk med overfladescanning.
>
> --
> Mvh Johnn

Fandt lige denne linie på en side med spørgsmål og svar:
12. c:\windows\system32\usmt - Yes, all 2.9 MB can be deleted to make room
for your 1GB CPDN work unit.

Eller denne artikel:
Fra:Mark L. Ferguson (marfer_mvpREMOVE@hotmail.com)
Emne:Re: USMT old laptop HDD > new HDD weird problem

View this article only
Nyhedsgruppe:microsoft.public.windowsxp.help_and_support
Dato:2005-01-03 07:48:19 PST

You probably need to change the Product Key used for that install.

Change Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current
Version\WPAEvents , OOBETimer,(Change one digit)
start/run : "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"
Click Yes, I want to telephone a customer service representative,
Next.
Click Change Product key.
Type new key, click Update.
click Remind me later,