MS Windows
briani 27239
Virus eller ej
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 10-05-05 19:26

Hej

En ven har en windows pc og nu har han fået et problem.

Når han starter maskinen op, og han logger sig rigtigt ind, kommer der
en hvid cirkel med et rødt kryds i midten for derefter at lukke igen.

Er det en virus eller ej.
--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 22:13

Den 10-05-05 20.26 skrev J.K. Nyeboe følgende:

> En ven har en windows pc og nu har han fået et problem.
>
> Når han starter maskinen op, og han logger sig rigtigt ind, kommer der
> en hvid cirkel med et rødt kryds i midten for derefter at lukke igen.

Står der noget som helst i cirklen? Har han mulighed for at tage et
skærmskud af det og lægge det op på en hjemmeside, så vi kan se det?

Få ham evt. til at tjekke, hvilke programmer der kører via Joblisten.
Det kan jo for eksempel være et programs startvindue, der vises
kortvarigt, inden programmet minimeres til meddelelsesområdet ved
Windows-uret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 11-05-05 16:40

On 2005-05-10 23:13:23 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> said:

> [...]
> Det kan jo for eksempel være et programs startvindue, der vises
> kortvarigt, inden programmet minimeres til meddelelsesområdet ved

Det ser ud som om det er et programs startvindue der kommer frem - på
dette kan man så trykke på ja eller nej, men resultatet er det samme -
computeren logger af og man står så i login vinduet igen.

Jeg kan godt komme ind på skrivebordet når jeg startet den op i
fejlsikret tilstand.

Hvis det er en virus hvordan kommer jeg så af med den igen. Har jeg
andre muligheder end at reformater og geninstaller.
--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 12-05-05 04:24

> [...]
>
> Hvis det er en virus hvordan kommer jeg så af med den igen. Har jeg
> andre muligheder end at reformater og geninstaller.

Prøv at scanne med Panda Online Antivirus i Fejlsikret tilstand med netværk.
http://www.pandasoftware.com/products/activescan/com/activescan_principal.htm

Mvh. Flemming Nielsen